Tiden går ju såå fort.

Satt och kikade igenom "william"-mappen med alla bilder på honom.
Gud vad han har förändrats, Är det bara jag som tycker det eller är det så?
Han har tappat allt hår mitt på huvudet, så han ser ut som en liten gubbe. =)


 här var han ju bara några få timmar gammal. ett litet bröst följde med men det bjuder vi på. Han är ju bara för fin.



En fråga till mammorna som läser här:
William har fått ett favorit bröst, mitt vänstra. Jag bökar och krånglar och försöker verkligen få honom att ta mitt högra men han tvärvägrar. Han börjar skrika och bara bökar med huvudet fram och tillbaka. Någon som har ett bra tips??
Det är ju verkligen jätte jätte jobbigt..får gå upp mitt i natten och pumpa hur mitt högra för det bara värker. Vill ju inte få mjölkstockning... Please?? help??


Kommentarer
Postat av: Anneli

har du prövat o ha han liggandes åt samma håll fast du bara "byter" bröst?? att han ligger åt vänstra hållet o äter på högra.. hoppas det ordnar sig:) kram

Postat av: me

pröva att ge honom det när det är "nytömt" det kanske är att det är för hårt.

2008-08-24 @ 15:41:51
Postat av: Cicci

Oftast brukar bebisarna vilja ha det vänstra, för då hör dom mammans hjärtslag så tydligt. dom känner igen att det är mamma, eller hur man ska förklara.

Men det är bara till att vara envis, så går det till slut =)

Hoppas att allt är bra med er annars!

2008-08-24 @ 17:36:48
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: Jossan

Jag håller med "me", prova pumpa ur det lite innan ifall han kanske tycker det är lite hårt och när du ska amma så börja med det högra då han är som hungrigast kanske det duger =)



Det funkade för mej med Pontus iaf =)

2008-08-24 @ 18:43:51
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hade samma problem med Axel, fast det var vänstra han vägrade ta. Men då fick jag helt enkelt försöka "lura" honom. Du får lägga honom till bröstet med huvidet åt andra hållet, alltså så att hans kropp ligger under din högerarm runt midjan, typ. (har du amnings kudde är detta väldigt smidigt) Så att han alltså har huvudet åt samma håll som när han äter på vänster bröst. Pröva att låta honom äta ur höger bröst först när han är jätte hungrig, då brukar de mest funka! Lycka till!

2008-08-24 @ 20:57:15
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Frida

Säger som två andra. Pumpa ur brösten och pröva så. Alicia var lika dan men det släppte efter ett tag....hon matvägrade från ena bröstet och sedan så försökte jag med allt. Pumpa ur det innan gick bra ibland och att jag hade pumpat så det "feta" runnit till....Lyckades i bland på det viset men ibland vägrade hon ändå och sökte sig till favoriten...men efter ett tag släppte det där och hon kunde äta från vilket bröst som helst...ibörjan åt hon från båda....

2008-08-25 @ 14:19:52
Postat av: Frida

Du har fått en utmärkelse på min blogg ;)

2008-08-25 @ 14:41:15
URL: http://fridatorngren.blogg.se/
Postat av: Frida

Det var så lite så, följer din blogg varje dag :)

Ja, kopiera bilden och texten på din blogg och gör som det står bara.. Skriv dina 7 favoritbloggar och länka till dom och skicka sedan en kommentar till dom du valt :)

Lycka till :)

2008-08-25 @ 15:37:21
URL: http://fridatorngren.blogg.se/
Postat av: Sara

Precis så var det m. Emmy också. Försökte att variera, men var tvungen att pumpa ur det andra ändå...

2008-08-26 @ 09:41:52
URL: http://acidangel.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback