problem..

Nu ska jag dela med mig av mitt problem, i hopp om att nån kanske känner igen det eller vet nått om det?
För ca 4 veckor sedan vet ni som läser här att jag fick ont i min vänstra handled, jag som hade ramlat i samma veva trodde ju naturligtvis att jag stukat den (hade verkligen jätte jätte ont) Jag var upp på akuten och dom röntgade den men inget var ju brutet men jag var svullen och hade ont. Dom sa att den var stukad.
Jag kunde inte lyfta William utan att det smärtade.
Men nu till problemet. Smärtan har INTE försvunnit utan BARA blivt VÄRRE. Och NU har jag fått exakt likadan smärtai höger handled?!! Det gör så ont så jag nästan vill gråta..
Det smärtar och ilar och den liksom "hakar" fast i vissa lägen.. Rör jag tummet i cirklar blir smärtan enorm.
Till saken hör att min mormor har reumatism och jag misstänker att min mamma har något liknande men hon har aldrig sökt läkarhjälp. Jag börjar blir jätte rädd att det ska vara något liknande?
Jag som i vanliga fall har hög smärtgräns vill bara gråta av smärta. Speciellt på morgonen då det är som VÄRST.


Nån som känner igen detta?
Jag har såklart kontaktat läkare. Väntar bara på svar om att få någon Tid.
Som tur är har jag en sambo som jobbar med försäkringar så jag har ju bästa tänkbara försäkring hos SEB Trygg Liv.



bläää....satans smärta...GÅ ÖVER........


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag kan inte säga att jag har något svar på varför du har sån smärta, men har du prövat att smörja med typ Zoon? Kanske kan lindra det värsta iaf!



Hoppas det blir bättre!

Postat av: Annalena

Hej! Jag hittade in här via Fridas blogg.

Ville bara säga att dina problem med handlederna kan vara något som heter carpal tunnel syndrom, ganska vanligt bland småbarnsmammor, goggla om det så får du veta mer för jag är inte så insatt.

Jättesöt son har du iaf!

Mvh Annalena

2008-12-17 @ 10:41:44
Postat av: Anna

Tänkte skriva som den här ovan, Daniels syster hade handledsstöd på båda händerna + handled under Svantes (systersonen) hela första och andra år eftersom det blev värre av att hon lyfte honom..prata med bvc, tror de är rätt vanligt :o)

2008-12-17 @ 11:01:11
URL: http://annasara.net
Postat av: -

Ja, jag vet inte.. Jag har reumatism och det var på detta sätt som jag började märka det. Att jag var stel och hade mycket ondare på morgonen, även om jag hade väldigt ont på dagen och kvällen. Reumatism finns även i min släkt och min mormor har det, men inte min mamma.



Det behöver ju inte alls vara det, men bra att du kollar upp det, lycka till! :)

2008-12-17 @ 13:13:06
Postat av: Anna Lindström

Meh...Jag har också ondast på morgonen och förmiddagen, även fast det gör ont på dagen och kvällen också men inte LIKA smärtsamt..:S

Har iaf fått tiv på Feelgood på Fredag kl 11:oo

Så hoppas på något svar då...



Tack alla trogna läsare!!

2008-12-17 @ 13:42:36
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Matsdotter

Hej på dig!

De låter som att de skulle kunna vara carpaltunneln med, fast då får man ofta domningar..? Och om du håller händerna rakt framför dig och sen vinklar de neråt mot handleden så smärtar de..svårt att förklara. :/ Men det kan man behandla iaf, om inte annat operera. Hoppas det går över. Kram!

2008-12-17 @ 15:18:08
URL: http://matsdotter.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det låter som reumatism, min kompis har det och hon har liknade symtomer. Det behöver inte alls vara så, men det är ju aldrig fel att kolla upp det.

2008-12-17 @ 15:47:47
Postat av: Anna

Jag har haft liknande och det beror på att musklerna är överansträngda, kan också bero på att senor ligger i kläm. Jag fick iaf diagnosen tennisarm och det ligger i min släkt. Hoppas det ordnar sig!

2008-12-18 @ 00:12:16
URL: http://annamarie.bloggagratis.se
Postat av: Makarenna Echeverria

Hej! Det låter inge roligt det där, jag har likande problem men när jag var till vårdcentralen så sa dom att jag var så ung att det skulle gå över men har fortfarande samma problem så nu ska jag på utredning utav det hela blir provtagningar och så vidare hemskt att man inte får den vård man ska från första början. Du får vara på dom och kräva att dom kollar vad som är fel inte meningen att man ska gå runt o ha ont.

Massor med kramar

2008-12-18 @ 00:12:19
URL: http://makarenna.blogg.se/
Postat av: Frida & Alicia

Hej jag håller med Annlena...min mamma opererade sig för det för tre månader sedan. Hon kunde inte duscha tillslut, inte shampoonera in håret för hon kunde inte höja armen (det värkte något otroligt) reumatism kan det också vara vilket vi även har i släkten, min mormor och nu ska min mamma in på koll även jag och min syster bör kolla upp eftersom vi har värk i händer och ben vid t.ex. väder omväxling

2008-12-18 @ 00:40:46
Postat av: Lois

hahaha jaa.... och det är så roligt när man kommer på sig själv efteråt... hihi:)

2008-12-18 @ 07:55:00
URL: http://lenalouisebystrom.blogg.se/
Postat av: Stefan W

Vilken söt unge du har!

2008-12-18 @ 08:02:04
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback