småttogått


Idag har jag sovit ut. Läääänge! R ringde och väckte mig 10:25 och frågade om han skulle komma hem en stund på lunchen, givetvis var han mer än välkommen ;) Jag o kissekatten låg och mös under täcket länge innan vi väl klev upp, plutten där inne i magen ändrade läge och sparkade på mammas kissblåsa :)

Nu e jag ensam hemma igen men en hormonfylld katt som klättrar på väggarna!
Ska ta mig en kopp kaffe och bara ta det lugnt. Har börjat unna mig själv det på senaste tid, jag är trots allt kroniskt trött.


R kommer hem runt 15:00 igen och då ska det packas det sista, alla kläder!
Jag ska faktiskt vara duktig och slänga en massa kläder (som jag vet att jag aldrig kommer använda igen).
Hela lägenheten är fylld med lådor just nu och jag trivs faktiskt så just nu, för det är ett bevis på att vi mycket mycket snart bor i VÅRAT hus.

På Torsdag går första släpet (men får nog med nästan allt) då pappa slutar i stockholm stannar han till här i Gävle och hjälper oss bära och transportera. På Fredag ska vi träffa dom nuvarande husägarna och gå igenom lite små saker i huset, t ex om dom ska lämna något m.m.
Så nästa onsdag, flyttar vi in. Då får vi nyckeln och då är huset VÅRAT!!! =)
Jag har med andra ord bara 2 nätter kvar i denna lägenhet *NJUTER*




I helgen när vi satt o små surra med mina föräldrar började vi prata om blodgrupper och förlossningen m.m.
Det har ju nämligen visat sig att jag är av den speciella grupp som kallas Rh-Negativ. Bara 15% är Rh-Negativa.
Det KAN innebära problem inför nästa graviditet genom att mitt imunförsvar angriper fostret och ser det som en "fiende" men  jag får en spruta direkt efter första förlossningen. mer än så vet jag faktiskt inte ?! :S

Jag blev i varje fall lite små orolig. Hade inte läst på mig ang detta. Men det ska nog gå bra det också ska ni se.





Nä nu ska jag mysa lite med katten och magen.

Skriver kanske lite mer senare. Får se om tid finnes, Är ju slutspelshockey i kväll också ;)





PUSS

Kommentarer
Postat av: Angen

ser eret hus varje dag =)

dom körde nog iväg massa grejjer igår, stod några bilar där iaf när ja å frida gick förbi =)

Postat av: Emelie

Åh typiskt, men finns den inte i både 180 och 160? Ha de bra

2008-03-11 @ 22:24:04
URL: http://incorrigible.webblogg.se
Postat av: Frida & Alicia

JAg är också negativ, det ärinte alls någon fara gumman. Du år en spruta sedan är allt okej=) Men se till så dom inte glömmer att ge dig den för det är då det kan bli problem inför nästa graviditet...kramkram

2008-03-11 @ 22:38:12
Postat av: frida

Gumman jag vill se kort på huset=)

2008-03-11 @ 22:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback