BB-minnen och första tiden med William.


Nu börjar min lille son bli stor. Tiden verkligen bara försvinner. Tyckte verkligen det var bara någon vecka sedan vi kom hem från BB med en helt ny liten unik bebis. Jag blir rädd att jag ska glömma hur allt var. Jag  känner ofta att jag vill dokumentera varje dag just för att jag inte ska glömma.
Första barnet är speciellt sägs det, just för att man inte vet hur saker och ting fungerar, allt är nyttt och allt är för första gången, men jag tycker det på nått sätt kommer bli "lättare" att "njuta" av barn nr 2. Nu var man så upptagen av att fatta galloppen och inte vara livrädd för allt. Första veckorna med W var jag sååå orolig. Jag fick otroliga magsmärtor nästan magkatarr av hans skrik, för jag tyckte så synd om honom. Jag klarade knappt av att vara nära honom när han skrek (om det inte var jag som höll honom dvs)

Det är nog inte riktigt förrens NU jag känner mig bekväm i mammarollen med allt vad det innebär.
Nu har William sina rutiner och vi lever efter dom. Allt har liksom lugnat ner sig. Han skriker inte alls mycket, fast det har han heller aldrig gjort, men magen hans har vant sig vid sin mat och hans over faktiskt riktigt bra. Och saker börjar bli roligt kring honom, han upptäcker en helt ny värld varje dag. Nya roliga intryck och roliga nya läten. Ibland tror jag nästan han skrattar åt sitt eget skratt ; )

Och i bland har jag önskat att man hade fått mer information från MVC, bla om hur det faktiskt är att komma hem med en bebis från BB. På filmerna man såg på föräldragruppen verkade allt så himla sött och puttinuttit, dans på rosor liksom. SÅ ÄR DET INTE! Herregud det är såå mycket jag önskat att jag hade vetat såhär i efterhand. Bla mycket om hur relationen mellan mamman o pappan kommer bli.Återigen är det inte förrens NU vi har hittat tillbaka till varandra någorlunda. Jag skulle ljuga om jag sa att vi alltid har det toppen och att vi inte gör annat än pussas o kramas.
Så är sanningen INTE. Första veckorna när vi hade William existerade knappt R för mig. Jag tyckte bara han var klängig och ivägen. Har fått detta förklarat för mig av bm i efterhand att det var hormonerna som gjorde detta, alla tusen hormoner som sätts i rullning pga amning. För kroppen fungerar nämligen så.. mamman ska vara helt inställd på att endast existera för sin lille hjälplöse bebis som hon har i sin famn.. och så var det verkligen.
Jag var en vandrande mjölk fabrik typ. Som var expert att byta blöjor och få bebisen må gott.

Jag skulle nog kunna sitta o skriva hur mycket som helst här om våran första tid med William.
Men det orkar jag faktiskt inte. Att vara småbarnsförälder är ingen dans på rosor, det är kämpigt och jobbigt, men att få hålla sin alldeles egna bebis och känna hans lukt väger upp det hela, helt klart.


Det jag kanske vill få ut av detta inlägg är, att ni nyblivna föräldrar, var inte för hård mot er själv, ta hjälp av familj och vänner, va inte rädd för att prata om hur NI egentligen mår. För ibland räcker det med en liten axel att luta sig emot och få prata ut lite.


Här kommer lite bilder. Vissa har ni nog redan sett men det struntar jag i ; )


 Dagen innan William kom till oss.

 Här hade ja inte en aning om vilken fantastisk son jag skulle få inom några dagar..

     

 

Kommentarer
Postat av: ewe

jag satt pecis innan o läste och tänkte på att ni verkade vara jätte lycklig på sättet du skrev =) hehe men skenet berdrar!

Hoppas allt blir bra igen!!kram evelina

Postat av: Anna Lindström

Nämen alltå.. vi ÄR lyckliga :) Men sen går man inte ständigt med ett leende på läpparna! :)

2008-11-13 @ 21:49:38
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Angen

Mysigt de ser ut =)

2008-11-13 @ 22:13:46
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Veronica

Du har så rätt i allt du skriver! Känner igen mej i allt :]

2008-11-13 @ 23:12:51
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: Frida

Du är min axel gumman! :D

Jag förstår ju vad du menar med relationen, men personer som inte har varit i den sitsen än, KAN inte förstå, tyvärr. Man får helt enkelt bara tänka framåt och kämpa på. :) För tillslut så ordnar allt till sig och då har man ju världens bästa man plus världens finaste barn att njuta av!

Och det märks på dig att du är trygg med W, såå bra mamma! Och R är såå bra pappa också såklart! Kram till er

2008-11-14 @ 12:02:43
URL: http://bsomibaby.blogg.se/
Postat av: anneli

hej!! jaa de tycker ja att vi ska göra:) vore ju jättekul o få se er! det va ju så himla längesen! oxå få jag ju se din underbara W;D det är bara o säga till när ni kan o så:) KRAMKRAM

2008-11-14 @ 12:09:41
URL: http://annelajzan.blogg.se/
Postat av: Karoline

Åhh tack så mycket :) Jag längtar så otroligt mycket men jag är så nervös. Vill bara att det ska vara över nu så jag får kramas med den lilla. Och William blir bara sötare och sötare . Joel berättade att han hade fått träffat honom och han tyckte att det var det sötaste han hade sätt på länge :)

Postat av: Emily

Tänk vad skönt det är att faktiskt höra någon berätta om hur det egentligen är efter att man precis fått barn. Tycker alltid att alla förskönar på nåt sätt när dom berättar. Som snart blivande mamma är det rätt skönt att kunna ställa in sig på att det nog kommer bli riktigt tufft i början. Ha det bra kram Emily

2008-11-14 @ 17:32:04
URL: http://decemberbebis.blogg.se/
Postat av: Carro

Klart vi ska ses till veckan, säg till när du har tid och lust! Hoppas ni får en mysig helg! Kramar till lilla familjen!

2008-11-14 @ 20:47:47
URL: http://hessel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback