Lördag = Birsta!



Natten efter operationen var HEMSK... Usch vad vi led med vår lilla flicka..
Hon hade såå ont. Sen så hamnade hon nästan i chock pga tratten hon hade runt halsen, vi tänkte  hela tiden "snart vänjer hon sig och lägger sig ner" neeeeeee...Våran ALba STOD upp från klockan 16:00 till klockan 06:00 då vi tilslut tog av henne tratten. Hon stod bara o flämtade o skrek. Så nu har vi köpt en bekvämare "tratt" som ser ut mer som en stödkrage och den funkar bättre. Medicinen funkar som bäst NU, Hon har väldigt stark morfin medicin, sån som cancer patienter har. så denna natt har varit betydligt bättre. Robert sov med William på övervåningen och jag sov nere i vardagsrummet med min prinsessa. Hon har legta tätt tätt tätt intill mig HELA natten. Det märks att hon vill ha närhet just nu. Och då får hon minsann det!! =)

idag ska jag ut på birsta IGEN. Denna gång ska jag leta efter den "perfekta" sittvagnen. Vi ska önska oss cash till den i julklapp. Jag vill ha en smidigare vagn till William när det är dags att sitta. Emmaljungan är otroligt bra som liggvagn, men den är TUNG och William blir bara TYNGRE. Men det blir nog en Emmaljunga sittvagn iaf...Jag är såååå kär i Emmaljunga.





Ha en UNDERBAR Lördag allihopa!!

Kommentarer
Postat av: M@jk

tratt behövs inte så länge ni kollar henne så hon inte slickar eller naffsar i såret! varken våra hundar eller illrar för den delen har vi haft kvar tratten på och dom har alltid klarat sig utan! är bara till besvär för dom =D

2008-11-29 @ 12:12:14
Postat av: Sizz

Jag håller med, när våran hund levde så fick han tratt men efter ett tag tog vi av den, dom går bara in i saker och ting med den. Varför väntade ni så länge med att ta av henne tratten?

Postat av: Anna Lindström

Varför vi väntade så länge är för att Alba har inte riktigt lärt sig kommandon, Hon har ju inte blivit tränad som vanliga hundar från födseln just för hon har varit gatuhund. Så om man säger "nej Alba" eller liknande så är det inte alltid hon lyssnar. Och hon naffsar på stygnen och såret och det är ju absolut INTE bra. Vill verkligen inte att hon får en infektion just nu då det inte skulle vara så bra.



DÄRFÖR väntade vi så länge med att ta av tratten, och efter att vi tog av tratten fick vi hålla henne i halsebandet resten av natten just för att hon inte skulle naffsa på såret.

2008-11-29 @ 17:31:02
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Sara

Ang. sittvagn, så kan jag tipsa om en TeutoniaTimmy (m. fullt liggläge). Vi köpte en sån till Emmy för ett tag sedan, och vi är verkligen supernöjda!En Lätt, men ändå en stabil och "rejäl" vagn, som funkar perfekt både på shoppingturer och långpromenader.

/sara

2008-11-29 @ 21:03:33
URL: http://acidangel.bloggagratis.se
Postat av: Ewa

Hejsan. jag har en Emmaljunga Scooter, sittvagn. Och är HEL nöjd med den. Tuva trivs i den och somnar även. hon somnar ALDRIG i vagn annars.

Lätt och smidig. =) Rekommenderar För Brio tycker jag verkar så trång/smal, och i Emmaljungan har jag åkpåsen i nu och får plats jätte bra plus täcke som används nu på dagis. =)



Hoppas du hittar rätt vagn. =)



Ha en mysig första advent.

2008-11-30 @ 14:51:51
URL: http://ewad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback