Vaccination.


 


Idag var det dags för Williams första sprutor mot polio, difteri, stelkramp, kikhosta och
hjärnhinneinflammation. Jag tror Mamma Anna var mer nervös än någon annan. Första sprutan gick smärtfritt, han såg mest lite fundersam ut och undrade vad tanten gjorde med hans ben ; ) Medans den andra sprutan gjorde betydligt ondare, Usch så han grät, riktigt ynkligt grin... ; (
Köpte med oss alvedon hem ifall han skulle bli kinkig eller få feber, men vi har inte märkt någon större skillnad på vår glade kille!
Vi var ju där och vägde honom den 23:e och då hade han ju knappt gått upp något i vikt. Men NU sen vi började med ersättning så har han gått upp ½ Kg! Det är bra jobbat William! ; ) Det synns sååå väl på hans gokinder och goben!

William har nu börjat leka ordentligt med sin clownskallra som han fått av sin mormor, det är en stoooor favorit. Han tycker den smakar så gott och låter så roligt ; )

Vi har lite sjukstuga här hemma även. Både jag & R är dåliga..Jag har fått så himla ont i ena örat? sen har jag värk i hela kroppen och ständig huvudvärk. Kan det vara influensan? Usch....Måtte det gå över lika fort som det kom isånnafall.
Jag vill mysa med min Mamma-barn-vänner i veckan ju!!

Kvällen kommer gå i vanlig rutin, William "napar" nu en snabbis, han brukar sova ca 40 minuter den här tiden, sen är det dags för kvällsmat,bad och sen sovdags, Då ska jag passa på att njuta i soffan med lite tända ljus innan jag TIDIGT ska sussa.



Det var våran måndag!


Föresten, Ni mammor där ute som läser min blogg.
Jag börjar tycka det är lite tungt och jobbigt att söva William i famnen. Han brukar alltid vilja bli "vyshad" till sömns och blir det ganska lätt så jag ska egentligen INTE klaga. Men har ni några andra förslag? hittills har det aldrig funkat att bara lägga ner honom, då gallskriker han.
Alla tips är välkomna! =)

Kommentarer
Postat av: carro

Du har inte provat "vyssan-lull tassar" eller vad dom heter. Såna man sätter på benen på sängen så den gungar lite? Kanske kan funka?

Postat av: Mamma Till Tea

Haallå där gumman, Du jag e så lätt förvirrad nu , tilllägg? Varför få willam sånt? Hört att så många nu för tiden ger tilllägg? Varför? är det för att han inte bli mätt på din mjölk? Har du slutat amma nu? Ja ska kanske gå ut när min syster kommer hem ifrån spanien o när tea e 3 månader, (om ja törs,o om tea tar flaskan)Men är det någonting ja ska tänka på då,tilllägg?Eller bara min egen mjölk? Vad är de dära igentligen och varför ger så många sina barn det?Många frågor de blev nu men alla e nästan likadana haha ! Fundera lite kring detta o du kan ju säkert svara på detta , Kram kram vännen/en lite lätt yr/förvirrad mamma ! haha !

2008-11-03 @ 19:22:44
URL: http://tnilsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Vi har såna tassar på Theos säng, måste säga att dom är mycket bra! Kolla min blogg under "Tips". Kram och krya på er!

2008-11-03 @ 19:43:57
URL: http://bsomibaby.blogg.se/
Postat av: Caroline

Uscha inge kul med spruta, huga!

Vi försöker att vänja av Adam famnen genom att helt enkelt låta han gnälla och skrika lite, fast vi ligger brevid honom och sjunger och smeker honom! (vissa gånger går det, vissa inte) Han giller mer att ligga på mage så vi "puttar" på rumpan och då kommer han bättre till ro när han är "skrikig"! Men det är svårt när man har vänjt dem vi något man vill ju inte se sin älskling ledsen och då är det lätt att ta upp ;)

Synd att du inte var med idag, får ses snart! Krya på er båda! Kramar

2008-11-03 @ 20:57:50
URL: http://hessel.blogg.se/
Postat av: Anonym

testa att gunga honom, håll på magen och gunga lite fram och tillbaka det kan nog uppskattar. Eller smekpannan lite

2008-11-03 @ 21:31:51
Postat av: Mamma Till Tea

jaa nu förstår jag ! haha sorry för mitt knäppa mail. skrattar! men ah precis pumpar ur mjölk då o då redan nu för vi ska imorgon se om tea vill ta flaskan, Hoppas! Så ja kommer ju behöva jätte mye mjölk nu för att pröva ge henne det i flaskan då o då plus att om ja ska ut då när syster kommer hit så kommer ja ju behöva hur mye som helst då också. Undra bara hur mye,ska försöka ta reda på de nu. för 12 timmar går ju nog innan hon kan käka på mamma sin igen!Åhh suck detta känns skit onödigt men mamman vill på någon sett umgås lite o försöka ha lite roligt en kväll ! haha! Kram vännen

2008-11-03 @ 21:38:55
URL: http://tnilsson.blogg.se/
Postat av: ewe

Jag vaggar fortfarande William ibland, det är tungt!! Men jag har faktiskt ingen bra ide, utan min W växte ifrån det bara.. =) lycka till

2008-11-03 @ 23:28:13
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: Louise

ja bruka sjunga för Minja när jag nattar henne. hon gillar i´m yours ;) det brukar funka bra. och sen håller jag alltid handen på magen och vaggar lite lätt. hon somnar ju absolut inte om hon inte få känna att jag håller om henne på något vis. så jag måste hålla handen på hennes mage tills hon somnar.



2008-11-04 @ 00:06:25
URL: http://lenalouisebystrom.blogg.se/
Postat av: linda

hm min han fick bara en spruta .. va har jag missat nu ??

2008-11-04 @ 13:27:31
URL: http://frupetterssons.blogg.se/
Postat av: Tvåbarnsmamma

Mina barn, 1 och 8 år gamla, har jag vant att somna själv. Från början kan det vara jobbigt när de gallskriker, men det är bara ett par dagar. Nu lägger jag bara min 1-åring (ja även 8-åringen:)) och hon somnar utan minsta pip!



Men ett tips är att testa detta som kallas 5-minutersmetoden. Man tittar till de var 5:e minut och visar att man finns. Jag skulle ALDRIG orka "söva ner" mina barn kväll efter kväll. Givetvis är det sååå mysigt, men inte när de är 5-6 år. Dessutom får man ingen tid för sig själv!

2008-11-04 @ 17:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback