Usch usch usch...



Ja besöket hos veterinären var absolut det värsta jag varit med om på länge...
Usch, kommer börja gråta nu när jag sitter här och skriver...

Hur som helst, vi berättade vad som bekymrade oss ang Alba och han (veterinären) började sakta känna på hennes höfter och liksom sökte igenom dom grundligt, han märkte väl ganska omgående att hon reagerade då han rörde henne där ocg han kände även något som kändes lite annorlunda. Han bestämde sig för att röntga henne.

Så dom gav henne lugnande så hon nästan sov, och jag fick vara med under tiden, försökte få henne lugnare, trots medlet hon fått så är hon väldigt sprättig.. Jaja sen var det liksom gjort tänkte jag. Trodde aldrig det var något större problem liksom...

Men när vi sen fick se plåtarna började jag grina på en gång...
Alltså Alba´s lårben är helt AV!! Det sitter inte fast någonstans....Jag förstår liksom inte?? Inte ett ljud har hon gett. Inte ens när hon & R varit ute och sprungit. Det tycker jag förklarar hon fin hon är till psyket och vilken undergiven hund hon är...Usch jag tycker så synd om henne. Hon är FÖR snäll. Hon säger inte ens till när hon har ont lillhjärtat mitt.....

Förstår ni vilken smärta?? Där benet ska sitta fast i höftkulan är det bara ett enda stort glapp.
=*[

veterinären sa också att det är en gammal skada..så undra egentligen vad hon varit med om i Rumänien? lillstackarn..säkert blivit påkörd....

Usch usch usch både jag och R har gråtit sen vi varit där. Nu måste vi ju verkligen fundera hur vi ska göra..
Veterinären hade aldrig sett dylikt så han skulle skicka ner plåtarna till någon speciallist så skulle vi hröas till veckan..
KANSKE går det att fixa med protes inopererat..Men det kostar 40 000:-.................




Nä usch...Jag vet varken ut eller in.
Hon får nu smärtstillande så hon inte behöver fortsätta ha ont...



älskade älskade lillhjärtat mitt!






Kommentarer
Postat av: Frida

Neeej är det sant, men herregud stackarn!! :( Fy vilken jobbig situation! :(

Postat av: Frida

Neeej är det sant, men herregud stackarn!! :( Fy vilken jobbig situation! :(

2008-10-20 @ 21:27:14
URL: http://bsomibaby.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag vet precis hur du känner dig. Jag hade Kira försäkrad på upp till 20.000 medans en operation på korsbandet skulle kosta 30.000 och med största sannorlighet skulle det andra smälla pga den höga belastningen... Under den tiden väntade jag på provsvaren från Californien ang Myositen.. Men när korsbandet smällde behövde jag inte ens tänka två ggr om vilket beslut jag skulle ta. I sånna där situationer kan man inte tänka på en själv utan på hunden... Lycka till Stumpan!

2008-10-20 @ 22:30:31
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill du vara med om en tävling om en sprillans ny telfon genom att bara bli medlem? Besöker du sidor kan du samla ihop till presentkort på kicks eller makeupstore. Missa inte detta http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1397

2008-10-20 @ 22:37:38
Postat av: Frida

men gud vad hemskt :'( jag börjar gråta... Hon verkar vara en så fin hund, trots det hon har varit med om. Tänker på er & Alba...

2008-10-20 @ 23:02:34
URL: http://fridatorngren.blogg.se/
Postat av: carro

Så hemskt! =,( hoppas verkligen att det går bra!

Våran hund hade en likadan skada då hon var liten bebis. Men då var hon så liten, så dom opererade in en stav så benet läkte ihop och blev bra igen. Hon gjorde inte heller ett ljud ifrån sig. Troligtvis hände det då hon hoppade ner ifrån soffan själv som var så hög =,(

Vi fick åka enda ner till Strömsholm 5-6 ggr för att lämna och hämta henne. Tur att vi hade försäkring, trots den var det inte billigt!

2008-10-21 @ 13:13:30
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Tomas

Vad trist=/... Lilla dingon ju...

Beklagar...

2008-10-21 @ 17:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback