Andra kvällen med boobsen



Nu är det ungefär 1½ dygn sedan operation och jag är lite mer rörlig just nu. Smärtan är fortfarande ganska rejäl, men mina tabletter funkar nu bättre och bättre. Från op och tills i morse hade jag en smärtstillande pump som man fick använda 1 gång i timmen, men i morse var det dags att dra ur den, och det fick R äran att göra *uäck*

Fick ringa kirurgen i dag som skrev ut mer smärtstillande, så jag ska nog kunna sova i natt. Vila är bra för kroppen men man får ändå inte bara ligga ner hela dagarna, man måste röra på sig och det gör jag. I morgon tänkte jag även försöka gå ett varv runt kvarteret *skrattar*

När vi var ut till M&P idag för att hämta våran ängel så tyckte dom att brösten såg jätte fin ut, Mamma min var nog lite orolig för att jag skulle se ut som dolly parton eller nått *asgarv* Men ingen fara! Ser bara naturligt ut.

Min mage har svällt upp jätte mycket, beror nog på all medicin som man äter och för att man är stilla så mycket, ser ut som en 3 månadersbebismage *skrattar*
Sen har jag en tortyrdress på mig upptill som ska sitta där i 2 veckor som jag förstått det, suck! Jag får alltså inte se min boobs på så länge. Har inte sätt dom än alltså..

Till er som vill veta hur det ungefär känns ; Det känns som ett tåg har kört över mig och dragit loss mina bröst från kroppen, då kanske ni förstår smärtan. Det är ju mycket bättre från igår, men nu känns det mest i bröstmuskeln, det svider och spänner och drar.
Igår hade jag som sagt så ont så jag knappt kunde prata, bara "mmmm" fick jag ur mig..



Nää nu ska jag försöka få i mig ltie saftsoppa utan att spy...

Hoppas ni mår BÄST!!

Kommentarer
Postat av: mamsen

du ser inte alls ut som Dolly P, dom såg jättebra ut ,var mest orolig för hur du skulle må efteråt,älskar dig M o P.

2009-04-25 @ 22:09:13
Postat av: Frida

Aj ! låter som om det gör rätt så ont..

Tycker synd om dig, men jag vet att du kommer att tycka att det är värt det (det tycker du säkert redan!)



Ska ni på babysången på Tisdag?! Är ju nyfiken :)

Ser säkert jättefint ut!



Kram!

Postat av: sandra

hej jag undrar på vilken klinik du gjorde dina å hur långt från sundsvall det e å om det va lätt å hitta dit??

2009-04-26 @ 08:33:19
Postat av: madde

Hejhopp vad skönt att allt gick bra :P mindre skönt med smärtan hehe visst känns det som om nån har hoppat sönder bröstkorgen på en?

Jag satt också och skrek av smärta i bilen påväg hem efteråt hehe.

2009-04-26 @ 11:50:04
URL: http://madolf.blogg.se/
Postat av: Anna Lindström

Sandra:

Jag gjorde mina bobs på REFORMedica kliniken i Örebro. HUr man hittar dit...Läs karta? ;) Finns olika vägar att åka!





Vi hittade dit lätt som en plätt :)

2009-04-26 @ 12:42:16
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej Anna, läste att du opererat boobsen, jag ska också göra de efter barnafödandet är klart. Men har hört att dom har ökat priset kraftigt sen förra året på bröstoperation. Hur mycket betalade du för operationen? Skulle va kul och veta...Ha en bra kväll!

2009-04-26 @ 23:17:21
URL: http://incorrigible.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vill man bli fin får man lida pin :)

Visst gör det fruktansvärt ont !?! Men efter 2 veckor är det som bortblåst och du kommer att glömma bort hur ont det gjorde.



Du kommer att glömma bort hur du såg ut innan också :)



Nu är det gjort, och hoppas allt flyter på som det ska. Välkommen hem igen :D Bra kämpat

2009-04-27 @ 12:13:24
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Anna

Gjorde det ondare än en förlossning?

2009-04-27 @ 15:41:26
Postat av: Anonym

Anna: Det gjorde enligt MIG ondare än en förlossning, men det är två helt olika smärtor..

2009-04-27 @ 21:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback