Nervositeten ger sig tillkänna.


Ja, som rubriker lyder. Hittills har jag inte varit särskilt nervös, har förmodligen inte förstått att det händer på fredag, förrens nu. Så i dag knackade nervositeten på med besked. Fick nästan svettattacker!
Var tvungen att ringa till kliniken och prata med den otroligt snälla receptionisten för att lugna mig. Ville liksom dubbelkolla allt så jag inte vaknar upp med fel bröst på min kropp *skrattar*
Men allt stämde och hon lugnade mig ganska omgående, vi gick igenom hur narkosen kommer gå till och hur det bli timmarna efter operationen.
Jag opereras klockan 07:45 så jag kommer åka hem  under eftermiddagen. Men då har vi en låååång bilfärd hem och jag kommer förhoppningsvis sova hela vägen hem.
Det blir alltså 385cc Ultra High profil. Kommer bli jätte bra.
Kan också medela er, om ni tror det kommer hamna bilder på bloggen på dom nya booobsen så tror ni helt fel.
Så det är ingen idé att ni frågar sen =] Däremot kommer jag säkerligen skriva hur allt gick och hur nöjd jag är m.m.

Såååå nu har jag skrivit av mig lite! =]

**
4 Dagar kvar
**

Kommentarer
Postat av: Anna

Får man fråga vad 385cc Ultra High profil betyder? Hoppas allt går bra:)

Postat av: Angen

fan jag som räknade me nakenbilder här på bloggen sen..hihi..skoja bara!

hoppas allt går bra!

lycka till!!!

kram

2009-04-20 @ 18:20:29
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Anna Lindström

Anna:

385cc är mängden. Jag vet inte riktig HUR dom räknar, men det är ungefär 4 dl (?) Tror jag skrattar Så har jag förstått det iaf. Jag har ju testat inplantatet och det blev perfekt :o)

Och Ultra High profile, Det finns olika profiler på inplantaten, och det är liksom....fan vad svårt att förklara, diametern, säger man så tro? och mycket den "står ut". Hahaha..Jag lovar att du kan få bättre info av någon annan ;)

2009-04-20 @ 18:36:38
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är utmanad! Hoppas W blir bättre, Oliver var dålig inatt hade super ont i halsen men har varit bra idag, så han och D har myst hemma. Hörs innan Fre! Kram

2009-04-20 @ 22:03:11
Postat av: Anna

Hhhmm.. Nja, jag tror jag förstår på ett ungefär nu iaf :) Men det blir säkert bra! Önskar dig verkligen lycka till iaf! :D

2009-04-20 @ 22:06:35
URL: http://annamarie.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Hej hej!

Lycka till nu, det kommer gå jätte bra! 5 år har gått sedan jag gjorde mina, ojoj se där ett till bevis på att tiden går alldeles för fort!! :)

2009-04-21 @ 07:33:58
URL: http://malinheldeby.blogg.se/
Postat av: Tfheres

Nu på fredag? Kära nån! Nu blev jag också nervös :)

men det kommer säkert gå bra, jag håller alla mina tummar för dig.

2009-04-21 @ 10:16:23
Postat av: Jennie

Superkvinnor - oooooyes! Sa till min sambo imorse att jag avgudar singelmorsor, måste dock se ut som en svinstia hos dom till en början? Man hinner ju bara plocka fram saker, men aldrig plocka undan ;)



Och när ska den där vilan ske som alla barnmorskor pratar om??? När bäbisen väl sover måste man ju passa på att ta tag i saker som att duscha, äta och laga mat... ja ALLT :) Blev full i skratt när min sambo kom hem en kväll och frågade om vi inte skulle hitta på nått??? Jag kollade på klockan - 20.00 - är du galen? Hon ska ha mat om 30 min sen måste jag gå i säng.... stackars Thomas kommer lite på sidan av :/



Jag ammar henne 1 timme - 2 timmar :O

Är det normalt tro??? Hinner se 2 avsnitt av gossip girls första gången jag kliver upp på natten, sen andra gången hon ska ha mat orkar jag verkligen inte resa mej utan låter henne ligga i sängen brevid mej och amma 1 timme.

Hon tar såna långa matpauser under dom 2 amningstimmarna på natten så man kan verkligen inte gå å lägga sig där emellan för då blir man bara extra trött, lika bra att hålla sig vaken tills hon somnar djupt igen.



Hur var det för dej i början???



Du, jag känner igen mej jätte väl i din nervositet inför operationen. jag har gått igenom det, fattade inte förrän jag låg på operationsbordet och dom sövde ner mej, kom ihåg vad skraj jag var! Hela kroppen skakade och mamma stod brevid och grinade... men det är värt det :D







2009-04-21 @ 12:20:03
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spännande!! Har tid för Op den 1 Juli och jag börjar redan bli lite nervös så kan förstå hur du känner dig nu. Skriv gärna hur allting går :) Lycka till!! / Camilla

2009-04-21 @ 19:05:20
Postat av: joseine

Kan garantera att du kommer sova eller bero nog på hur känslig man är för narkos. Jag opererades vid tio tiden och jag sov i stort sätt hela dagen (på den kliniken fick man stanna till dagen efter) minns att på kvällen skulle jag anstränga mig för att se på halv åtta hos mig, men ja haha bara den halv timmen var lättare sagt än gjort o hålla sig vaken på ;P

2009-04-22 @ 16:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback