En mysig Lördag



Trots att det öser ner regn är vi på toppen humör här hemma i dag.
Jag gick och väckte William 11 och nu sitter han och äter lunch med sin Pappa. Dom ska ha en heldag bara dom två i dag, åka på drakborgen och leka m.m. Och då ska jag passa på att BARA ligga på soffan. För en gångs skull ska jag INTE stora städa huset, tvätta tvätt eller skura i något hörn, utan jag ska BARA ligga och vara allmänt LAT i soffan =]

Natten var jobbig för mig. När jag låg i sängen och läste i går kväll så kom första riktiga "kräk känslan".  Jag fick springa på toa så tyst som möjligt då det ligger alldeles vid Williams rum. Det har hållt i sig även i dag. Som att gå omkring och vara åksjuk hela tiden ungefär.
Dessutom har jag denna förbaskade huvudvärk. Måste höra med BM på Tisdag, så här hade jag inte med William i magen. Någon annan som haft kraftig huvudvärk i samband med graviditet?

Ska även gå ut i garaget och leta fram mina gamla avsnitt av One Tree Hill säsong 1.
Detta blir en lugn och skön Lördag!








Kommentarer
Postat av: Karro&Oliver

Grattis till bebisen i magen!



Jag hade en otrolig huvudvärk och yrsel hela min graviditet och har fortfarande kvar mycket av huvudvärken.

Det kunde ha med blodvärdet att göra sa bm.

Men på slutet så hade jag bra blodvärde men ändå huvudvärk.

Men enligt dom på förlossningen så får en del kraftig huvudvärk.



Tog 1 multikvinna varje morgon och då kunde jag känna mig bättre.



Lycka till med livet i magen ! :-)

2009-08-22 @ 12:02:33
Postat av: madde

jag hadde det:( Har fortfarande kvar den till å från, mitt blodtryck var lite upp å ner hela tiden ochså, men hör me BM, fortsätter de så ska dom ha koll på ditt blodtryck!!!

Postat av: Linda

Man får gratulera en gång till! :) Jätte roligt att höra!

Jag hade en jävla hövvevärk när ja väntade både Adrian och Thilde. Järnbrist va de... Käkar järntabletter fortfarande jag!

Hoppas att du får må bättre snart och att hela familjen mår underbart!:) kram

2009-08-22 @ 12:32:14
Postat av: mli

Jag hade världens skallebank i början av graviditeten, hade nog den fram till v.17 iaf. HUA HUA!

2009-08-22 @ 12:56:43
URL: http://mlish.se
Postat av: Anonym

Mitt första graviditets symptom var just huvudvärk och trötthet. Har hört flera som hade problem med huvudvärk i början men lugn det går över!

2009-08-22 @ 13:43:21
Postat av: Carro

BRA att du latar dej, det behöver man med en liten Mini i magen =) Och kanske speciellt när du redan har lillprinsen som härjar omkring ;)

Jag hoppas verklige ndu slipper illamående i fortsättningen, det verkar bedrövligt =( Jag har oxå haft en period av ond, ond huvudvärk nu när jag väntar Mini, men det gav med sej efter några veckor, och jag tror inte att jag "hann" fråga BM om det.. Ha en skön helg nu, och va rädd om dej! KRAM!

2009-08-22 @ 13:57:25
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej!



Jag hade oxå jätteont i huvet första halvan av graviditeten. Riktigt jobbigt.

Min barnmorska sa att det kunde hjälpa med lite koffein å ordinerade cocacola. Det hjälpte inte ett dugg :[

2009-08-22 @ 15:43:22
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: Ida

Hej!



Stackars dig! Jag hade också huvudvärk i början, kändes som jag skulle få migrän hela tiden och sen tappade jag synen. Tror det berodde på att jag inte är van att ha huvudvärk så jag reagerade väl konstigt på det. Sen är det alltid roligt att må illa också, jag har spytt i tre veckor nu och det börjar bli en del av vardagen. Det är ju värt det:P



Sköt om er alla tre! Kram

2009-08-22 @ 16:58:54
Postat av: Linda

Jag hade jätteont i huvudet till och från under de första månaderna, speciellt bara på ena sidan av huvudet dessutom. BM sa att det inte va ngn fara...men det är ju jobbigt såklart!

2009-08-23 @ 11:24:30
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: Jennie

KÄMPA PÅ !!! Snart är illamående perioden över, håll ut håll ut, tycker du gör det bra som har en liten knodd att ta hand om redan.



Jag är inte redo för en till ännu :/ när kände du att du ville ha en till ?



2009-08-23 @ 20:40:20
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Som sagt, jag tycker du gör ett bra jobb, dessutom FÅR man lägga sig ner och gråta.



SKa ni kolla könet ? :D



2009-08-24 @ 08:28:59
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback