Berättelsen om oss.

Har fått endel förfrågningar om hur Jag och Robban träffades och allt som hör därtill.
Så jag tänkte faktiskt sätta mig ner och skriva det nu! =]


Det var på våren 2006 som jag träffade R första gången. Jag var då kär i någon helt annan och mitt uppi vårat "drama".
En gammal vän var intresserad av att köpa R´s bil, dom två kände varandra sen tidigare, Och min vän ville provköra den här bilen, och frågade om jag hade lust att följa med, Ja..Varför inte tänkte jag.
Åkte dit, hoppa in i bilen, skaka hand och hejhej! Jag tyckte inte det var mer än så och Jag & Jessica åkte hem och fortsatte våran kväll..
Veckorna gick, och på den tiden var man flitig nightlife.se medlem, och poff så började någon skriva till mig, Det var då R. Vi började samtala, nätterna lång om allt och ingenting, mest om mitt miserabla "förhållande".
Han hjälpte mig på många sätt och vart en otroligt bra vän, även fast vi aldrig sågs. Han stöttade mig massor och hjälpte mig i olika situationer, bla en sitution minns jag, där en gammal vän till mig svikit mig hårt och gjort mig väldigt ledsen, hans ord fick mig på bättre humör helt enkelt.

Det hände väl inget speciellt förrens strax efter midsommar. Vi började prata mer ordentligt då, han skulle ner till några vänner och fira midsommar i Stockholmskärgår och jag skulle..Supa? Hmm.. Ja!
Efter han kom hem frågade han om vi skulle ses. Jag tackade nej gång på gång just pga att jag var "fast" i mitt "förgågna".. Under denna period var det Fotbolls VM. Och en kväll när jag skulle ta mig in till stan för att se en match och dricka bärs så ringde han, frågade vad jag pysslade med och ja sa att jag skulle in till stan,
Det ösregnade ute och jag skulle ta bussen, han erbjöd sig att hämta mig, och jag tackade givetvis JA till det!

Visst, mitt hjärta slag tusen volter när jag såg honom för första gången på evigheter, han är ju vackrast.
MEN jag tillät mig inte känna något mer. Jag hade "Off" knappen på. Efter det kom sms efter sms, samtal efter samtal, och tillslut tänkte jag "Okej..jag testar"
Det bestämdes en dejt!
Och ni som känner R vet vilket OTROLIG fotbollsfantast han är. Så självklart bjöd han hem mig till honom under en match *Suck* ;) Han bjöd på massa gotta. Gott naturgodis,vindruvor, baileys och annat gott! Och första Kyssen kom...MUMS ;) MEN han fick minsann skjutsa hem mig! ; )

Efter det fick jag helt enkelt blodad tand, Jag kunde inte sluta! Han var allt jag drömt om och såå mycket mer.
Vi fortsatte träffas och ganska omgående bestämdes det nog hur detta skulle bli, MEN för alla mina vänner var han "Mr X" Jag ville för en gång skull hålla saker och ting "Tyst". Folk hade en vana att lägga sig i mina förhållanden, alldeles FÖR mycket.

MEN efter ett tag var jag alldeles FÖR kär för att hålla tyst så han fick träda fram ;)
MEN (igen) han hade nyss bestämt sig för att börja jobba nere i Gävle till hösten och SUCK sa jag! Varför ska alltid ALLT krångla? Men på något sätt så funkade det. För tillsammans blev vi minsan och jag har aldrig ångrat detta för en sekund!!





Här är vi nu, SNART 3 år senare. Bor i ett fint och underbart hus som vi kallar för hem.
Vi har gått igenom mycket tillsammans, vackra stunder, tuffa stunder. Allt har stärkt våran kärlek och i dag när jag ser på  honom ser jag den renaste och vackraste vännen jag har.
Vi har en underbar Son tillsammans och fler barn planeras!


Så, Nu vet ni historien om OSS!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja det här minns man ju väl :D:D

2009-02-14 @ 10:00:12
Postat av: Bella

Va mysigt! =)

Postat av: Jennie

:) livet tar oväntade vändningar.

Kan du inte ibland känna, TÄNK OM jag inte tackat ja till den där dejten, hur skulle det sett ut nu?



Ganska konstigt hur allt lägger sig, det var samma sak när jag träffade Thomas, det var bara ett "hejhej" där också, inget mer från min sida. Och nu sitter man med en bäbis i magen som tillhör honom. Nästan lite scary :D



2009-02-15 @ 15:43:34
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback