Memory Lane


Kikade in på Mlish sida för en stund sedan och såg att hon skrivit om sin förlossning, lite mer tids-detaljerat, och jag blev sugen på att läsa min, har aldrig läst min ordentligt. Här kan ni se hur det gick :)

2008-07-28 07:55
Inlägges på förl.avd Ställningstagande induktion p.g.a human indikation.

08:40
CTG-Normal Cervixstatus 50% utplånad, längd 1 cm, öppen 2 cm. Beslutar om induktion med cervixdilatation (ballong).

09:25
Ballongdilatation av cervix göres med lätthet.

10:40
Beslutar om fortsatt indution med amniotomi 

10:45
amniotomi göres och normalt fostervatten avgår. Skaplelektod appliceras, regelb sm startar.

12:00 
Får lustgas/syrgas

12:19
Rejäla värkar startar efter a-tomin. Önskar smärtlindr, EDA, Medelar narkosen.

12:30
Sufenta EDA-lägges.

13:36
EDAN fungerar initsialt ej tillfredställande, Narkos läk Dr Pjotor ger extra, Därefter funkar EDA.

14:00
Anna andas lustgas vid värk, öpp 5cm 
Går upp och promenerar

15:00
Syntocinon kopplas.

17:00
Öppen 8 cm. mjuka kanter teckningsblödning.

18:01
kräks

18:05
Öppen 9 cm

19:00
Krystvärkar startar, Provkrystar.

20:20 
kräks

21:00
Goda värkar, krystar utan framgång. Ymm retraherad, svulst+huvud 1-2cm ovan.
Anna ställs vid RA-bordet  krystar.

21:30
Krystar aktivt i sittande

22:00 Pojke framfödes med navelsträngen 1 varv runt halsen, bra spänst och färg. Skriker efter yttre stimulans efter ca 2 minuter



COOLT! =) Hade glömt tusen saker av detta =)



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, tyckte det var kul att läsa din förlossningsjournal så nu måste jag rota fram min med och läsa den också! Man glömmer så fort!

2009-02-18 @ 17:26:01
Postat av: Jossan

Är det bara jag som inte fått någon förlossnings journal?

Fick inte på något av barnen ju...



Trist, hade ju varit jätte kul att ha kvar...

Postat av: linda

jag har inte heller fått någon :(:( men visst kan man ringa in åh få den skickad till sig??? om du vet det... eller fick du din när du åkte hem från bb???

2009-02-19 @ 13:48:10
URL: http://frupetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback