Mums för magen!



Vitlökskyckling, Mumsfillibabba!

1 1/2 kg kycklingdelar
1  hel vitlök
2  burkar hela tomater
1  knippa persilja
salt och malen vitpeppar
olivolja



Gör så här

1. Skala vitlöken och skiva klyftorna, hacka persiljan fint och skär tomaterna grovt, spara spadet. Sätt en gryta på ganska stark värme med olja så att den täcker bottnen, låt den bli riktigt het, lägg i kycklingbitarna och bryn dem väl runt om. Lägg dem åt sidan.

2. Sänk värmen och häll i lite ny olja. Lägg i vitlöken och fräs den lätt. OBS! Den får absolut inte brynas. Tillsätt tomaterna med sitt spad, persiljan, 1 tsk salt och peppar och låt småkoka i 5 minuter.

3. Lägg i kycklingen och låt alltsammans sjuda under lock i 30 minuter, plocka sedan upp kycklingen och håll den varm under folie. Låt tomatröran koka utan lock tills den tjocknar en aning, häll den sedan över kycklingen




Smaklig måltid mina vänner! =]

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-) Lägg till mig på bloglovin så lägger jag till dig :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback