Okej, lite "talk"



I morgon är en stor dag för mig! I morgon klockan 12:oo ska jag träffa en Doktor.
Jag är verkligen spänd. Tusen olika frågor har jag i mitt huvud som jag nu ska sätta mig och skrva ned på ett papper som jag ska ha med mig, med mig ska jag också ha R. William får vara hos Farfar sin en stund. Men det tycker nog han bara är roligt!

Det är just detta som jag har velat skriva om men inte vetat OM jag ska skriva om.
Innan w kom till världen var jag väldigt frispråkig och sa minsan allt det jag ville säga, Men efter att han kom till världen har jag blivit mer försiktigt och mer..blödig? Kan man säga så? Men nu har jag funderat några dagar och detta är något så stort för mig och alla ni som läser min blogg kommer märka tids nog endå. Så det är väl lika bra jag skríver om det. Mina bästa läsare vill veta, och då ska dom minsan få veta också! =)

Det är så att innan W blev till och hamnade i min mage pratade både jag o R om att jag den dag jag fött honom och ammat honom skulle fixa mig lite, R har inte varit emot det, men alltid sagt att "Du är ju så fin som du är!" Och där kan jag svara JA, jag VAR fin som jag VAR. Men jag visste nog ganska snabbt att jag skulle förändras ganska drastiskt.
Jag har aldrig haft några stora bröst, snarare små bröst, men jag har varit nöjd med dom. I vissa lägen har jag önskat att dom var liiiiite större men inte mer med det. Jag har aldrig varit missnöjd med dom och jag har nog alltid haft ganska bra självförtroende och självkänsla, då jag har legat på min normalvikt dvs.

Men som det är NU, efter att ha varit gravid och fått barn och ammat är inte min kropp som den en gång var, naturligtvis!
Och detta ska jag nu ändra lite på. Själva utseendet går inte att göra sååå mycket åt, annat än träna och äta sunt som jag nu ska börja med, till våren kommer snabba promenixer varje morgon samt lite muskelbyggning. MEN en sak som inte går att träna är just brösten, eller visst kan du träna upp bröstmuskler, men du kan inte få en ordentlig byst av det.

NU till saken, i april ska jag operera mig. Därför ska jag träffa plastikkirurgen i morgon och prata och gå igenom en hel del saker, bla storlek,vilken typ av inplantat tillvägagångsett, snitt m.m.
Och jag är naturligtvis APNERVÖS! Annat vore väl bara konstigt?


Så nu vet ni de också! =)

Kommentarer
Postat av: linda

jag ska oxå fixa till mina efter nr 4an :) för de är inte som de en gång var!! så lycka till och hoppas du hittar en lösning som funkar bra för dig,,, mvh linda

Postat av: Sara

spännande =) Kul att få känna sig fin! Hoppas du slipper sura kommentarer nu bara =P Kram

2009-01-16 @ 21:48:01
URL: http://acidangel.bloggagratis.
Postat av: Veronica

Jag tycker att du är så fin som du är! Men det är juh självklart du själv som bestämmer över din kropp. Det där kommer gå jättebra!

Kram!

2009-01-16 @ 22:04:01
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: Chris

Åh jag blir faktiskt avundsjuk.. jag vill ju också! Men det är de där förbaskade pengarna.. suck. var gör du det?

2009-01-16 @ 22:11:46
Postat av: Sizz

Vad spännade! All lycka till dig! Jag har också funderat på att göra något åt mina bröst, men skillnaden är att jag vill förminska dem, vilket inte är lika lätt tyvärr.

All lycka!

Får jag fråga om du/ni ska betala för dom själv eller om det räknas som ett kirurgiskt ingrepp? om du förstår vad jag menar.

2009-01-16 @ 22:13:05
URL: http://sizz.blogg.se/
Postat av: Anna Lindström

Lite svar på era frågor:



Först och främst ska jag på konsultation i morgon och träffa den kirurg som det är TÄNKT att jag ska operera mig hos (Sen kan det ju alltid hända att jag känner att just denna läkare inte PASSAR mig m.m.) men OM jag tycker att allt känns bra och allt klickar så sker operationen i Örebro ni kan läsa lite på www.reformedica.se



Och operationen bekostar vi själv! :)



Ni är så fin mina läsare!

2009-01-16 @ 22:18:13
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: anneli och embla

va kul för dig anna:) huvudsaken du själv mår bra av o göra det så ska du självklart gö det;D men jag tycker du är fin som du är! hoppas du triv me läkarn o allt! lycka till!! kramkram

2009-01-16 @ 22:31:46
URL: http://annelajzan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Lycka till Anna!

Har också haft dom tankarna.. men ska vänta ett tag ifall vi får fler barn.

Kommer komma med TUSEN frågor sen om det går bra? :D

Kram!

2009-01-16 @ 22:49:43
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: karla

hoppas det går bra! du är aif fin ska du veta.. men man ska göra det man vill så att man mår bra! men du är fin iaf ska du veta! kram o lycka till!!

2009-01-16 @ 22:52:34
Postat av: Anna

Kul att du gillade designen! Då blir jag glad! :) Önskar dig all lycka imorgon och hoppas att det går bra, MEN du är fin som du är Anna! men det är du som ska känna dig nöjd :) STOR KRAM!

2009-01-16 @ 23:03:10
URL: http://annasara.net
Postat av: Loan

Är inga fler barn planerade? och hur blir det då?

jag har aldrig förstått mig på det där med inplantat, plast hit och dit och knivar och andra läskiga saker. hur man är villig att kutta upp sig själv för att försöka nå en bättre självkänsla och ett bättre utseende.



Själv tycker jag små bröst är finast. dina är så pefekt dom kan bli.



men jag önskar dig ändå såklart lycka till:)

2009-01-17 @ 01:31:40
URL: http://lenalouisebystrom.blogg.se/
Postat av: petra

jag gjorde det jag också efter att Tyra kom, och det är också för att jag själv ville det inte för någon annans skull....men ja säger bara pain ...lycka till Anna....;) ha en bra helg kram petra



Men det är kul när man ser resultatet....;)

2009-01-17 @ 07:49:12
URL: http://petratyra.blogg.se/
Postat av: cattis

ja, man ska ju göra det man vill, bara det inte går till överdrift som det gör för många, (många blir lätt beroende av "skönhetsoperationer") när de en gång startat. Men hur får du råd till det? det är ju en slant.. Lycka till :)

2009-01-17 @ 13:43:31
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/
Postat av: Besvärad

Jag sitter här och funderar och förstår inte hur folk kan vara avundsjuka. Du är 22 år och bekostar en bröstoperation för 35 tusen? Eller vad brukar det kosta, mer? Det är så sjukt att det ytliga tagit över så mycket här i samhället. Förstår inte hur vissa människor tänker.

2009-01-17 @ 14:17:07
Postat av: Anna Lindström

Besvärad:

Tycker det är ett tråkigt sett du ser på saker och ting. Jag tycker det är bra att det finns olika alternativ?

Om en person mår mycket dåligt över att deras kropp har förändrats, är det då inte bra att dom kan fixa saker och ting och få känna sig "hel" igen och känna sig "hemma" i sin kropp? :)



Det tycker inte jag! :)

Jag tyckte mycket om mina bröst förut, som absolut inte var stora, snarare små. Men i dagsläget, efter att ha ammat min son, existerar dom inte ens.



Synd att du verkar lite trångsynt.. :)

Men som sagt, Alla får har SIN åsikt! :)

2009-01-17 @ 15:29:22
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför inte vänta tills du ammat klart alla dina barn? tänk på att de kan bli svårare att amma nästa barn.Jag ska oxå göra brösten snyggare efter ja ammat klart alla barn :D. Man ska göra de man tycker själv och inte lyssna på alla andra.

2009-01-17 @ 15:58:45
Postat av: Besökare

Förstår dig precis helt okej hållet. Ska genomgå samma sak som dig fast i februari, och detta är något jag själv personligen vela gjort väldigt länge just för att jag inte mår bra över mina bröst, att aldrig känna sig tillräckligt fin vad man än gör. Men huuvudsken man gör det för sin egen skulle och inte någon annans så tycker jag de är helt okej... Önskar dig all lycka till! :)

2009-01-17 @ 17:36:57
Postat av: Jossan

Vad spännande!!

Det blir nog super bra ska du se =)

Huvudsaken är ju som sagt att Du trivs med dig själv...



En väninna till min mamma fick precis som du beskriver, efter att ha ammat 2 barn har hon nu inga bröst alls, så jag förstår dig...



Jag hade också ganska små bröst innan barnen, nu efter 2 små skit ungar har de istället växt 3 storlekar..



Tänk att allt är så olika för alla =)

2009-01-17 @ 21:30:36
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: CamillaB

Känner igen de där! Har samma problem. Efter att jag ammat min som har jag ingenting kvar, känner min inte så kvinnlig längre. Så min op blir 1 veckan i juli :) Lycka till!!

2009-01-17 @ 22:45:45
Postat av: Fia

Hej!

Jag måste bara säga att du har valt den absolut bästa läkaren av alla. Min pappas barndomskompis som jag har känt i hela mitt liv. Det kan inte bli annat än bra!Han kan du känna dig trygg med!

2009-01-17 @ 22:56:53
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: Besvärad

jag verkar inte trångsynt, snarare realistisk, något du inte är märker jag.



du är 22 år, hade ni tänkt att skaffa fler barn eller?



sen att du blir uppmuntrad av andra "blogg-mammor" gör ju att du verkar tro att det är rätt.



jävla drömvärld alla dessa "blogg-mammor" verkar leva i.





2009-01-17 @ 23:36:13
Postat av: Karoline

Tycker att man ska få göra det man känner för , man är trots allt ung och har hela livet framför sig och då är det viktigt att man trivs med sig själv också!



Önskar dig all lycka till :)

Kram

Postat av: Camilla

Till "Besvärad" varför spelar det dig någon roll vad någon annan gör med sina bröst? Hon är 21 år (inte 22 men det kvittar väl) förälder och fullt kapabel till att ta egna beslut. Vem är du att säga vad som är rätt för henne? Klart att folk stöttar henne, eftersom hon redan bestämt sig och hon är nöjd med det. Vad tjänar det till att sitta och racka ner på det? Folk fejkar hår, naglar etc men så fort nån ska fixa till brösten är det fel.



Jag tycker i regel inte alls att plastikkirugi är rätt väg att gå, men det är för mig personligen, jag har inte ammat och jag är en helt annan person, jag dömmer ingen annan som vill göra det. Jag vet inte hur just hon mår.



JAG hoppas bara att du Anna gör något som är i proportion till din kropp så det inte ser helt tokigt ut, men blir du nöjd så är det väl det enda som spelar någon roll.

2009-01-18 @ 02:09:51
URL: http://camillafranzen.blogspot.com
Postat av: Sizz

Många säger att brösten blir mindre efter man har ammat, vi kanske måste skaffa barn i så fall om mina ska bli mindre :) (skämtåsido)

Det är synd att det är så dyrt att förminska dem, annars skulle jag gjort det. jag fick ju inte göra det genom sjukhuset :/

2009-01-18 @ 13:03:23
URL: http://sizz.blogg.se/
Postat av: Emily

Tänker precis som du fixa till brösten efter amning men för min del får det bli när vi är färdiga med barnagörandet. Har precis fått första och vill ju iaf ha minst en till. Hoppas allt går bra och att du blir nöjd iaf! kram

2009-01-18 @ 19:08:02
URL: http://decemberbebis.blogg.se/
Postat av: ewe

Gud vad roligt :D Hoppas att det går bra!! Skulle oxxå jätte gärna göra det om pengar fanns, men är på god väg med sparandet :) Hoppas det går bra!! men ha alltid i åtanke att det kan bli fel. Det gfick inte bra för Angelica, skillnaden var kanske att hon bara lyfte men fick komplikationer :( Nu är det bra igen men det var ju en komplicerad tid.

2009-01-18 @ 23:49:42
Postat av: KajsaMaja

Hoppas att allt går bra Anna... Hoppas de blir fint och att det inte blir några kompikationer...



Du får ta och skriva en bröstberättelse när detta är över!



Kramar

2009-01-19 @ 15:06:51
URL: http://kajsamaja.blogg.se/
Postat av: Allla gör vi som vi vill,,,,,

Hej! jag bara måste skriva. Jag har själv opererat mina bröst större och jag ångar ingenting!! Jag mår så bra med min kropp, vilket jag inte gjorde förut. Nu har det gått 1 år sedan jag opererade mig, skulle inte vilja göra det ogjort! Väntar mitt första barn nu och tänker amma om det funkar, Efter amningen kommer mina bröst vara fasta och fina :) Klart du ska operera dig, du kommer inte ångra dig och vad beträffar alla negativa kommentarer, BRY DIG INTE! Alla kvinnor vill väl ha fina och fasta bröst eller?? De kommer bli så fint, men tänk på att välja en storlek som passar din kropp. Ont gör de, men smärtan för med sig ett par nya bröst. Lycka Till :) Skriv och berätta hur det går sedan

2009-01-19 @ 23:30:54
Postat av: sofia

Hej anna. kul att läsa någom som ska förstora själv ska jag förminska lite på mina snart för det blir så tungt för min rygg. Men det skulle vara intressant att träffa någon på fika och sitta och prata om sina egna funderingar om bröstförstoring och bröstförminskning.. mvh /s

2009-01-20 @ 18:59:17
Postat av: Anna Lindström

Sofia, Jätte kul att du skrev! Skriv lite vem du är? har ju inte det blekaste :)

2009-01-22 @ 06:32:05
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback