Minnen.



Nu på morgonen var jag & William uppe och busade i mitt och Robbans sovrum. Medans William lekte i sängen med våran lampa satte jag mig och kika igenom lite bilder från förr. Och det var som att resa tillbaka i tiden. Jag mindes allt så verkligt, ALLT.

Det var massa massa bilder på mig och mina dåvarande bästa vänner. Emilie & Marica. Fanns mängder med roliga bilder, och jag minns allt som hände då bilderna togs. Ser ni också saker framför er när ni tittar på gamla bilder? Som en film.

Sen fanns det nog 100-150 bilder på mig och min dåvarande "Kärlek". Han den där T.
Och på baksidan av varje bild stod det en hel novell ungefär. Allt från "Tills döden skiljer oss åt" till "Vad har vi ätit?"
Fanns bilder på människor som i dag är död eller sitter inspärrad. Herregud vad gjorde jag med mina tonår? På ett sätt känns det som att dom åren är stulna.

Ett kort var extra kusligt. På baksidan stod det "Lukta på kortet...." Det kortet fick jag i ett brev från Bärby Anstalt där T satt i över 1 år. Och jag kände allt i kroppen i DAG som jag kände för X antal år sedan. Exakt samma kusliga känsla. Som en konstig samhörighet och en känsla av att "jag måste hjälpa, jag måste skydda".
Är det bara vi kvinnor som har det i oss? Det där behovet att vilja och måste hjälpa dom som mår lite sämre, har det lite sämre?

Hur som helst, det är konstigt och mäktigt av sånna små saker som kort kan göra med oss.Jag var skakis i säkert 30 minuter efter att jag hade tittat på bilderna, just pga att jag blev såå påpekad att allt det där har hänt, det är inte raderat än och kommer aldrig heller bli. Kärlek blandat med skräck, en bitterljuv smak....





Help, I have done it again
I have been here many times before
Hurt myself again today
And, the worst part is there's no-one else to blame

Be my friend
Hold me, wrap me up
Unfold me
I am small
I'm needy
Warm me up
And breathe me

Ouch I have lost myself again
Lost myself and I am nowhere to be found,
Yeah I think that I might break
I've lost myself again and I feel unsafe

Kommentarer
Postat av: kajsa

Minnen och dofter är sånt man alltid kommer att minnas... Sånt man har i hjärtat vare isg man vill elelr inte... Mina foto album är bland de första jag skulle rädda om de började brinna... Konstigt egentligen, men många skulle nog de...



Ha en bra dag!

Kram

Postat av: Anonym

du skulle kunna skriva en bok :) alltså du skriver på ett sätt, så att de skulle vara intressant att läsa en bok som du skrivit..



2009-06-11 @ 13:37:02
Postat av: Theres

Ja, det är verkligen kusligt om hur man kan minnas saker av att bara känna en speciell doft.



Jag klarar till exempel inte av att tvätta händerna med en särskild tvål som exet N hade hemma hos sin pappa. Mina nuvarande svärföräldrar har den i ett av deras badrum så därför går jag alltid till den andra toaletten. Det kanske låter löjligt men när jag känner tvålens doft känner jag mig direkt otrygg och mår illa. Det är precis som om att tiden spolats tillbaka.



Men det är roligt att titta på bilder :) Jag saknar att sätta in bilder i fotoalbum, jag är så dålig på att framkalla våra digitala bilder :)

2009-06-11 @ 17:45:44
Postat av: Jennie

Usch låter som du varit med om nått hemskt?? :(





2009-06-12 @ 18:15:58
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback