Tid för reflektion.




Tid. Det är en bristvara som småbarnsförälder, i varje fall tid för sig själv. Och nu har jag varit ensam ett par timmar och bara det gör mig såå mycket piggare och vill så mycket mer och har så mycket mer att ge. Kan bara tänka mig vad denna natt kommer ge mig, jag kommer kunna busa hur mycket som helst med mitt älskade troll i morgon.
- Men denna tid är viktig, för mig som person. Man måste få lite tid för sig själv, se sig omkring, låta tankarna flöda och bara reflektera över livet. Hur är allt nu?
Efter en graviditet och förlossningen och 8 månader som mamma har jag förändrats drastiskt som människa, det får man liksom med på köpet tror jag. Man mognar, snabbt. Man kastas in i en helt ny uppgift och man tar den på blodigt allvar. Vad annars?
Men man måste komma ihåg sig själv, vissa av dom gråaste dagarna kan jag fundera..."Jag känner inte mig själv längre..jag vet inte hur jag tänker eller hur jag reagerar på saker"
En sak som förändrats otroligt det är mitt sätt emot människor. Förut hade jag nog en väldigt stark attityd. Som folk som inte kände mig uppfattade som kaxig och kall, men jag tror nog det mer var en mur kring mig, på alla sätt, jag ville sällan släppa folk in på livet av rädsla för att såras eller såra, då var det lika bra att vara kall tyckte jag.
Men idag ser jag på det hela med helt andra ögon.
Det är Lycka att älska och älskas, men även att såra och såras tillhör livet. Man kan inte stänga in sig i sig själv bara av rädsla. Jag är mycket mer öppen som människa och mer social på alla sätt.
Jag litar på människor nu. Det har jag aldrig gjort förr. Men nu krävs det mycket för att jag INTE ska lita på någon.

Vissa saker skriver jag inte om i bloggen just för att det är FÖR personligt.
Men det är såå mycket som har förändrats.

Men jag är som er alla andra, vissa dagar längtar man tillbaka till ganla galna livet, inte på fullt allvar, men det är alltid roligt att drömma sig tillbaka. Och jag är så glad och tacksam för att jag hade sååå ROLIGT innan jag kilade stadigt och skaffade William. Jag kan bara skratta rätt ut åt alla galna saker man har gjort!

Som ni märker, så sitter jag och reflekterar. Och det gör så gott i själen.





Nu ska jag reflektera liiite till, och sakna mycket till! =]


All kärlek Till Mina.




Gamla galna tider





Kommentarer
Postat av: Linda

Juldagen:D Man sakna er massa! :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback