Låååång natt och lååång dag!



Natten var verkligen inte snäll mot någon av oss. Klockan 23 bestämde jag att Robban måste få sova, så jag tog en gallskrikande förtvivlad bebis i min famn och gick ned på nedervåningen, stod och vyssja och pussa på lillkillen, då somnade han i min famn. Han sov 20 minuter sen vakna han med ett gallskrik. Och så fortsatte natten, sov på mitt bröst, vakna o skrek, sov på mitt bröst, vaknade och skrek, ja ni förstår. Tillslut lyckades jag lägga honom emellan mig o R och då sov han hårt.

Idag har han snorat o snorat men inte haft feber. Vi åkte till BVC där vi hittade tid för koll. Allt gick jätte bra, Min stora kille väger nu 9kg och är 73cm kort! =] 90 cm till och han är lika lång som mamma sin *Skrattar*
Hur som helst, ikväll kom febern igen, som den ofta gör.Barn får lättare feber på kvällarna. 39 grader stod termometern på, så han fick en alvedon innan han skulle sova, gillar inte att ge honom alvedon på dagtid då man helst ska låta kroppen sköta febern själv, när William låg inlagd för kräksjukan i vintras berättade sköterskorna för mig att man inte ska vara så snabb och ge barn alvedon,då febern fungerar som ett skydd, den tar liksom bort infektionen av sig själv då. Men jag tyckte att han skulle få sova så gott som möjligt ikväll, så då fick han minsann en alvis.

I morgon åker R till Gävle och blir kvar över natten, så jag o W gör som vi alltid gör när R är borta, Vi åker till min mamma o pappa. Mamma är ledig så det kan vara skönt med sällskap när lilleman är sjukling.



Det var våran dag det. Nu ska jag strax lägga mig och se lite mer av The City.
Hoppas ni har en MYSIG måndagkväll.





Såhär liten är han verkligen INTE nu, Han ser ut som en jättebebis när han ligger på vågen idag.
=)

Kommentarer
Postat av: Theres

Huga vilken liten fiiiis som ligger på vågen :)

2009-05-19 @ 09:52:50
Postat av: Nikita

Tävlinge om väggord i min blogg=)

Postat av: Jennie

Men huga då, är han sjuk :( stackarn.



Ja jag är fortfarande i Sundsvall :D åker tillbaka till sthlm på söndagmorron, saknar tryggheten hemma nu faktiskt. blir för mkt intryck för Felicia att flänga runt så här mkt. Alla rutiner vi hade är som bortblåst....



2009-05-21 @ 19:34:05
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback