Rödgråtna ögon.


Idag har varit en hemsk dag, likaså gårdagskvällen.
Vet inte riktigt vad det är med mig, antar att allt just nu känns lite "för" mycket. Allt känns helt omöjligt.
Jag gråter för jag inget orkar. Graviditeten går fort, och bebisen är just nu inne i en tillväxtfas skulle jag gissa på, då det speglar hur jag mår. Skit rent ut sagt. Spelar ingen roll hur mycket jag vilar när William sover, eller om jag sover hela nätterna. Kraften är nere på NOLL. Och jag har lite smått panik.
Vi har börjat prata om att skola in William på dagis nu ganska snart, mest för hans skull. Då han kanske inte bli tillräckligt stimulerad om dagarna då jag inte orkar fara och flänga som en supermorsa.
Så dagen i dag har bestått av två stora rödgråtna ögon och en pulserande huvudvärk..
Saker i sig blir inte bättre av att Robban sticker 6 i morgon bitti och kommer hem på Fredag kväll...ÅNGEST OCH PANIK.

MEN som tur är har jag så många fina i min närhet..I morgon ska vi härja loss på Babysång med W´s vänner och mina vänner. Sen blir det en slapp dag, tills eftermiddagen kommer då Williams farmor kommer och hämtar honom och har honom några timmar så jag får "vila upp mig".. Sen så ska hunden får slagga hos min mamma o pappa. Dessa stjärnor i mitt liv som hjälper mig så gott dom kan, Jag älskar er!

Nu ska jag faktiskt alldeles strax gå och lägga mig..Är helt slut..

Hoppas ni mår bäst!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Lily har precis börjat på dagis, även fast jag bara går hemma på dagarna, just för att jag inte kunde tillfredställa henne så som hon behöver!



Mamma och pappa i all ära men på dagis finns det jämngamla kompisar i överflöd och utbildad personal som stimulerar barnen till max =)



Sedan då syskonet kommer kan det ju vara skönt att det ena barnet får sina timmar på dagis så man kan lägga all fokus på sin nya familjemedlem och resten av hemmet...



Det blir nog bra hur ni än gör, huvudsaken är att Du mår bra..

Mår mamma bra mår alla bra ;)

Postat av: pernilla

jag vet vad du går igenom. det är en jobbig tid.. MEEEN det blir bättre och syskonkärleken och kärleken av barn nr2 gör det genomlidbart senare :) tycker dagis låter som en bra ide både för mammans och williams skull och så den lilla i magen får lite lugn å ro :) Kämpa på och jooo man är en supermorsa som orkar ibland!!

2009-10-15 @ 06:10:56
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch jag minns det där så väl. Hur man mådde ibland som gravid. Jag kan iallafall trösta dig med att allt blir mycket bättre sen efter förlossningen.

Man får försöka använda sina nära o kära som avlastning. Det är ju bara en tillfällig period det är såhär.



och dagis tycker jag absolut låter som en bra idé!

2009-10-15 @ 12:49:27
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback