Hemmafru?



Jag måste få berätta, igår gick jag en otroligt konstig kommentar av en (såklart) anonym person.
Där påstod denna att jag är "Hemmafru". Hmmmm... Jag vet faktiskt inte VART jag ska börja?
När jag hör ordet Hemmafru, så ser jag framför mig, en kvinna som valt att sluta jobba för att sköta hemmet.
I mitt fall är det ju något annorlunda, Jag har fött ett barn, ammat ett barn, och tagit hand om barnet udner dessa månader, fullt nedkladdad av bajs och spya vissa dagar! Och när jag hör odet hemmafru, så tänker jag mer på "Svenska hollywoodfruar" som gifter sig med en rik eller i varje fall en man som har det gott ställt, som lever livet genom att ta hand om hemmet och shoppa fina saker.
JAG ska ha TUR om jag handlar var 3-4:e månad!
DET är en viss skillnad på att vara MAMMALEDIG och vara Hemmafru.
Jag sköter för vissa hela husehållet + William + hund, dagtid. Men inte fan ser jag mig själv som nån jävla Hemmafru! =]


Du som skrev detta, du kan verkligen inte ha många hästar i hagen, eller så känner du mig helt enkelt inte.
Och för att svara lite mer på din fråga ang VÅRA pengar. OM han skulle vara hemma, och jag jobba, då skulle vi ha 30 000 mindre i månaden, så valet var inte svårt!? ;o)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha oookej..

Så alla som är mammalediga är hemmafruar?!



Jag håller med dig, en hemmafru är någon som rent utsagt inte "behöver" jobba utan som lever på sin man..

En hemmafru tar inte ens hand om hemmet, de flesta har väl anställda till sånt =P



När jag tänker hemmafru tännker jag Desperate Housewives och Svenska Hollywoodfruar =)

Postat av: Chris

hihi.. 300.000 mindre i månaden? Shit vilken lön han har robban ;) he he.



Bry dig inte om idioter. Det finns gott om dom.

2009-09-29 @ 14:24:44
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com
Postat av: madde

hehe! håller helt med dig där angående hemmafru? vad var de för kommentar egentligen! Du har ju en liten pojke,hur hadde denna person tänkt att ni ska göra!:D Sen hemmafru är ju något HELT annat än att vara mammaledig!!!=)

samma här unnar mig själv inte mkt de mesta går ju till lillan, sen mkt mat å till hemmet!=)

2009-09-29 @ 15:25:23
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Frida

Hmm.

För mig är en hemmafru en kvinna som valt att vara hemma och ta hand om hushåll och barn istället för att arbeta.

Då krävs en ekonomi som är mkt god alt. att mannen har 2 jobb :)



Just nu anser jag mig dock vara mammaledig..

Men sen om Arvid började på dagis, och jag iaf var hemma, då skulle jag vara en hemmafru...

Äsch blev bara struligt nu. .haha.



Hur som helst, ja ser det iaf inget negativt att vara en hemmafru...



:)

2009-09-29 @ 15:37:28
URL: http://phridan.blogg.se/
Postat av: Angen & Algot

Ja,vad ska man säga Anna?

haha...mammaledig och hemmafru är ju inte direkt samma sak! elr?!

men ja..kanske är nån som skulle vilja vara dig som skriver dom där kommentarerna? vem vet, någon slags avundsjuka måste de ju vara iaf!



Nä, ta å kom igång me bloggandet lite mer nu tycker ja..elr har du fullt upp att vara "hemmafru"..haha! ;)

2009-09-29 @ 18:42:22
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Nina

Dessa anonyma kommentarer alltså. Man kan ju bli galen för mindre..



Lillebror har inte fått något namn än då min sambo har börjat tveka på namnet vi hade pratat om innan. Men snart så.. han kan ju inte heta lillebror för alltid ;)

2009-09-29 @ 21:33:52
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: caroline

Det är som redan sagt bara avundsjuka människor som kommer med sådana kommentarer! Antagligen har dom inte heller barn själva för då skulle dom veta att du inte är "hemmafru" utan mammaledig, vilket kan vara MINST lika krävande som ett heltidsjobb, kanske mer krävande tidvis. Dessutom så löser man väl situationen precis som du säger på det sättet som gynnar familjen bäst, såsom ekonomi osv.

Till dej som kommenterade: Väx upp!

KRAMAR!

2009-09-29 @ 21:38:34
URL: http://hessel.blogg.se/
Postat av: Catharina

Bra sagt Anna!!!

Hekt rätt!



2009-09-30 @ 07:16:03
URL: http://kajsamaja.blogg.se/
Postat av: Theres

Ja, herregud. Det riktigt stinker avundsjuka från den anonyma kommentaren. Bra svarat Anna! :)

2009-10-01 @ 08:20:29
Postat av: Camilla

Bara för att reda ut begreppen - En hemmafru jobbar och sliter, däremot en lyxhustru har personal till sånt och går på skönhetsbehandlingar på dagarna (Svenska hollywoodfruar är alltså definitivt lyxhustruar) En hemmafru är en gift kvinna som istället för att arbeta stannar hemma och sköter hushållsarbete och barnomsorg medan mannen arbetar och försörjer familjen. Mödraledighet övergår till hemmafru om man "överskrider" de vanliga 18 månaderna av mammaledighet. :) Och hemmafru övergår till lyxfru om man själv är hemma men ÄNDÅ lejer bort alla sysslor till andra, för att själva göra.. Ingenting av värde.

2009-10-01 @ 11:01:55
URL: http://camillafranzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback