Tankarna kring graviditeten.



Nu börjar dom stora tankarna snurra i mitt huvud. Hur kommer allting att bli? Hur kommer jag bli som tvåbarns mamma? Kommer tiden räcka till? Kommer JAG räcka till?
Ja som ni förstår är frågorna många.. Rädslan för hur mycket dåligt samvete man kommer att ha till att inte räcka till..

Men självfallet är vi lyckliga med livet som växer i min mage, tro inget annat. Det är väl samma sak som med Bebis nr 1. Vi har aldrig varit 4 st. Vi har nu levt som 3 st i 14 månader. Och det lärde vi oss ganska snabbt, så kanske är det samma sak när Bebis nr 2 kommer. Saker och ting kommer ske naturligt, hoppas jag.

Börjar tänka kring bebisrum, bebissaker, syskonvagn och allt det där. Det känns pirrigt och roligt! 

iom att Familjen växer funderar vi kring vårat boende. Vårat hus är inte alls så stort. På övervåningen är det 2 sovrum och ett badrum. Här på nedervåningen är det kök,hall och vardagsrum och i källarn ett stor toa och tvättstuga. Vi har även börjat känna att vi kanske inte är några husmänniskor, som älskar rota i rabatter och klippa kräsmattan och häcken. Vi har därför börjat kika på lite radhus, skulle passa oss mycket bättre.
Så på Tisdag ska vi faktiskt på en visning, Och på måndag ska dom komma och värdera vårat hus. Vi säljer ju absolut inte om vi inte får "tillbaka" det vi gav för huset, men mäklaren lät positiv.
Återstår att se! =]

Ikväll har vi hyrt 3 filmer. 2 st Wallander filmer och som heter "The Other Man".
Så ikväll blire det soffmys.
I morgon är det Babysim för R&W och jag ska städa hela huset inför måndagen.


Hoppas ni har en härligt Lördag Kväll!

Kommentarer
Postat av: linda

det kommer gå super bra för er... william är i rätt ålder för ett syskon.. jag är likadan när det gäller hus!! 4 barn tar all ens uppmärksamhet skulle känna mig mer stressad med ett hus att ta hand om.. vill oxå ha ett radhus eller liknande, men det finns inte så många sådana här ute på landet :)så vi nöjer oss med en stor lägenhet så länge... mvh linda

Postat av: Lotta

Vi bor ju i radhus, helt perfekt tycker jag! Har dessutom en rätt så stor tomt då vårat ligger bakom en annan länga så vi har bara "skog" bakom oss. Helt lagom om man vill ha huskänsla men inte orkar med allt som hör ett hus till. Sen är det väldigt bra boendekostnad, fast det skiljer sig ju från olika föreningar men. Många har ju fasta avgifter! Hoppas det går bra för er att sälja/hitta nytt =)

2009-09-27 @ 12:13:37
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken skillnad det är på Sundsvall & Sthlm, här är vi glad att vi fick tag i en 2:a :D

Vi skulle ju egentligen behöva en 3:a för Felicia men då blir det till att punga ut ÖVER 3 miljoner :O inte värt det just nu. Men vi drömmer ju om ett radhus :)



Jag vill tillbaka till SUNDSVALL !!! :)



2009-09-28 @ 08:58:51
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback