Ingen bra dag i dag.


Usch och fy vilken tung dag detta varit. Rent psykiskt alltså. Jag faller tillbaka då och då och får fart på det gamla tankesättet. Satan Anna! Allt har varit tungt och jobbigt. Minimalt med sömn i 2 veckors tid. Fuck.
Dessutom hände en otroligt jobbig olycka här hemma idag. Skakade i säkert 45minuter efteråt...
Line var nyvaken och vi satt inne på Willes rum och gjorde honom sällskap medans han lekte med "plupp plupp.." Tufftufftåget med andra ord.. Sen råkade han välta ut en flaska med saft, så jag la ned Line på hans bilarmatta och sprang in till köket för att hämta en disktrasa för att torka rent, medans jag står i köket och vrider ur trasan hör jag Line skrika, på ett sätt hon ALDRIG skrikit förut. Panikskrik liksom...jag kastar trasan på golvet och spriiiiiiiiiiinger till Willes rum. Där ligger Line UNDER hans lastbil (som han kan sitta på och är stor som fan) och Wille sitter PÅ lastbilen. Han har alltså typ låtsas att hon är ett "gupp" eller liknande....Line blöder och skriker helt hysteriskt.. JAG tror att hon ska DÖ av spräckt skalle eller liknande lyfter upp henne, kutar in i badrummet, kastar en liten handuk i handfatet så den ska bli dränkt av kallvatten. Försöker lugna henne medans jag själv bara blir mer o mer hysterisk. Ringer robban "KOM HEM, LINE ÄR SKADAD"
Inom 4 minuter är han hemma och vi kan efter många samtal till akuten och VC konstatera att det såg nog värre ut än det var, och att hon givetvis fick ont  med att det förmodligen inte var någon fara, däremot skulle vi hålla henne under uppsikt och om någor i hennes beteende förändrades skulle vi vara in på akuten.

Hon har varit sig själv hela dagen *pustar ut*
Resultatet är en reva vid vänster tinning. Men dom läker ju snabbt.
Usch var jag klandrade mig själv resten av dagen. Men det är inte alltid lätt....


Nåväl.


På ef tog vi en sväng till Birsta. Köpte en fin hylle på MIO som ska upp på väggen i morgon och sen köpte jag nya gardiner till v-rummet. Hittade dom på mammas jobb av alla ställen, Bauhaus. :) Billig var dom åh, och så snygg!

Sen sprang jag även in på PoP och köpte en mössa åt älskade Willekille!





Nääää
Nu säger jag godnatt!

Kommentarer
Postat av: evelina

Jag hoppas inte att du klandrar dig själv för mycket över olyckan men jag kan förstå att du vart jätte rädd. Säkert William med stackarn, det var ju inget illa menat. Han tyckte väl att hon skulle bli ett bra hopp :D Skämtåsido! Men det gick ju bra o olyckor händer hela tiden! Jag väntar bara på att det ska hända nånting här, man kan ju inte ha barnen under uppsikt dygnets alla 24 timmar. William har tex använt Thelise som ett häst hinder när hon låg på golvet o jag sprang på toan, med hans balans o vikt kunde det ha gått riktigt illa om han snubblat på henne med all sin tyngd.



Jag hade jätte trevligt igår, jag tycker vi gör om det snart :D Säg till när du har lust o tid nästa gång!:)

Postat av: Ida och Lova

Uscha, vilken tur att det gick bra! Vilken panik man får när de gör illa sig. Lova ramlade ur sängen och slog huvudet förra veckan, jag har aldrig varit så snabb ur sängen någon gång! Jag fick panik och ringde mamma mitt i natten samtidigt som jag skulle lugna henne och säga " att det inte var någon fara och oj vad det gick bra".. Det blev en bula i bakhuvudet, men man spelade upp allt som kunde hända när jag flög upp ur sängen!



Kramar till er från oss!

2010-08-28 @ 06:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback