En vanlig måndag i vår familj.



Just nu ser vårat liv lite annorlunda ut än det brukar.. På gott och ont.
William har fått utökad tid på Dagis från 15 timmar/veckan till 25 timmar/veckan pga av min situation just nu. Och Robban kommer vara pappaledig Måndagar och Fredagar. Så att bebis L stannar kvar i min mage så länge som hon bara kan. Med andra ord så fortsätter mina förvärkar vara onda och jag får äta dessa helvetes tabletter...
MEN det som är bra är ju att Wille älskar sitt dagis, och utan problem stannar några timmar extra OCH att Pappa Robban KAN och VILL vara pappaledig. Mina hjärtan! Wille kommer alltså inte gå fler dagar ¨på dagis, men fulla dagar Tis,Ons och Tors.



I morgon ska vi till BM. Ska bli roligt att se hur min kurva ser ut nu. Tror faktiskt den håller sig till den övre delen, denna graviditet. Jag väger redan 60kg! Tror det bor en ganska så stor prinsessa i min mage. Hoppas även att alla prover kommer se bra ut. Dags för koll av antikroppar mot bebis pga min blodgrupp, Rh-Negativ.
Min Bm brukar inte vilja ta på min mage alltför mycket, just för att (nu citerar jag) "Den är så fruktansvärt lättretlig".

Just nu känns det som att jag aldrig mer, någonsin vill vara gravid. Denna påfrestning, både psykiskt och fysiskt är riktigt tärande...





Ikväll blir det soffhäng framför Familjen Annorlunda och Spårlöst.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Erica ung fru och tvåbarnsmamma

Hej på dig, hoppas allt är bra, lämnar bara ett litet avtryck och önskar dig en trevlig kväll!



Kram Erica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback