bökiga lill* bebis.



Oj denna natt var mycket väl behövlig. Gick och la mig kl 22 igår kväll och blev väckt klockan 10 i morse. Direkt när jag blev väckt ringde dagis och sa att Wille hade feber, så Robban åkte och hämtade honom, jag låg kvar i sängen under tiden, när dom kom hem gick vi och la oss allihopa och sov middag tillsammans. Så underbart. Så jag har sovit ca 14 timmar inatt! Det behövde min kropp. Wille har fort liiiiite feber, men det är bara en reaktion av andra sprutan vaccin som han fick igår. Så jag räknar med att han är på topp i morgon igen.

Eftersom Robban skulle ha varit i Åre dessa dagar, så jobbar han hemifrån istället. Så i morgon tror jag faktiskt att R och W ska åka och bada på förmiddagen. Jag stannar hemma och vilar lite till.

Jag märker nu hur känslig min livmoder är. Stod och försökte dansa lite med prinsen här i vardagsrummet ikväll till "..Små grodorna" men magen sa ifrån direkt. Stenhård och en ilning i ryggen sa åt mig att genast sätta mig ner. Så det blir väl en hyffsat lugn tid fram till BF nu. Suckjuck.

Hur som, måste ge cred till personalen på både Förlossningen och BB. Så underbara och förstående och lugnande. Dom tog våran oro på största allvar och visade att dom skulle göra allt dom kunde för att hjälpa lill* bebis. Dom skrattade många gånger åt vår livliga bebis.Gång på gång fick dom komma och lägga om CTG-kurvan för bebis rörde sig. Dock så har h*n precis som jag trodde häromdagen vänt huvudet nedåt nu. Tänk vad man har lärt känna sin kropp genom dessa 2 graviditeter.

Hur hamnade jag på förlossningen då?
Jooo.. på Tisdag dag efter ett möte på sjukhuset och när jag gick hem därifrån kände jag hur ont det började göra i ryggen. Tänkte att jag kanske började få foglossningen för det kändes som om nerverna låg fel liksom. Ilade varje gång jag tog ett steg. Hur som, kom hem och la mig och vilade. Eftersom ryggen gjorde ont så hämtade robban william på dagis och kom hem med honom runt 14, och åkte sen ner på jobbet igen. Wille var som om han hade fått LSD eller liknande, han for omkring som en GALNING och drog fram allt möjligt, tacosbröd kasta han hejvillt kring sig och samma med russin och...Ja ni fattar. Jag stod och lagade mat samtidigt och det blev en lite stressig "Situation". Kände på en gång att nått var galet, då jag fick otrolig mensvärk..satan så ont det gjorde. Jag var tvungen att lägga mig ner på köksgolvet och william kom o la sig bredvid mig. Låg där en stund och försökte koppla av, men hur skönt var de?? Tog mig till soffan, william följde efter och la sig på min arm på soffan. Ringde och ringde o ringde till R, utan svar. Tillslut svara han och jag bara skrek KOM HEM NU.
När han väl kom hem så förstod vi ganska fort att det inte var normalt, vi ringde till fl och dom sa åt oss "kom på en gång"
Lämnade wille hos hans farmor o farfar och for upp. Där konstaterade dom förvärkar och blev inlagd på en gång.
Sen för att göra resan kort, fick ett dussin sprutor som hjälpte kort tid, sen satte allt igång igen, tillslut fick jag tabletter som är mer långtidsverkande, och dom verkar funka bra för mig.

Så. Summa sumarum, min kropp verkar vara lite känslig den senare tiden i graviditeten och jag blir inte förvånad om jag får åka in nån fler gång innan BF. Dock så har mina förvärkar aldrig varit så starka som i går morse när det satte igång igen på förlossningen, då snackar vi värkar som man får ibörjan av en förlossning. Gode gud vad jag INTE längtar tills det är dags :) Fick mig en rejäl påminnelse!


Såååååå nu orkar jag inte skriva mer. Sonen sover som en stock och jag och R ska strax slå på en film!
Mysig Torsdagkväll!

Kommentarer
Postat av: Bella

Ajaj! Gud vad jag tycker synd om dig. Gulligt av W att lägga sig bredvid dig. =)

Hoppas att du mår bättre och att bebis håller sig i skinnet (dubbel bemärkelse) så att du slipper det där nå mer innan det är dags.

Kram

Postat av: Louise

Låter som min mens varje månad ungefär. fruktansvärt painful. man ligger bara på golvet och skriker. Har länge tänkt söka läkare, för alla som har barn säger att det låter exakt som värkar vid en graviditet. Kanske borde göra det..

Hoppas allt går bra.. med allt :) Kram Lois

2010-01-14 @ 22:44:35
URL: http://lenalouisebystrom.blogg.se/
Postat av: linda

Ajajaj! Jag hoppas verkligen liten vill stanna kvar ett tag till! Fyy den är liten för liten än.



Du får vila å ta det så lugnt du kan!

Kram å lyckatill..

2010-01-15 @ 09:46:53
URL: http://lindaruda.blogg.se/
Postat av: Carro - mamma till Noel

Hoppas lill*n vill stanna kvar några veckor till åtminstonde. Du gör rätt som vilar nu och tar det lugnt. Ligg i soffan och ät praliner med gott samvete! : ) Trevlig helg!

2010-01-16 @ 20:58:13
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback