Fullrulle.


Denna vecka kommer verkligen bara susa förbi oss. Måndagen är snart överstökad, och i dag har vi varit hos Barnmorskan. Allt såg så bra ut så, magen växer och jag likaså. Gått upp 9,9kg hittills. Och har större mage denna graviditet. Bebisens hjärta slog 160 slag i minuten! En livlig krabat med huvud nedåt.
Pratade lite om bricanylen och alla sammandragningar och förvärkar. Och hon sa som alla andra, att detta är något jag kommer ha resten av tiden, men att jag kan sluta med tabletterna runt v36, eftersom man faktiskt mår pyton av dessa tabletter som jag äter.. Hon sa även "så fort jag sätter mina händer på din mage känner jag hur din livmoder börjar arbeta.." Suck juck.

Detta är faktiskt en sak som är jätte jobbigt för mig. I gårkväll fick jag någon form av bryt. Jag bara grät och grät. Känner otrolig oro för att något ska gå snett, det är ju trots allt aaaalldeles för tidigt känns det som. Och även om jag innerst inne tror och vet att den kommer stanna kvar bra länge till så finns oron att jag ska råka göra något som gör att det "sätter igång.." Känner mig dålig som mamma för William då jag inte vågar mig ut och dra omkring honom i pulka eller gå långprommisar.. men men. Ibland är livet lite tryngre och det är bara att kämpa på. Vi kommer få ett vackert barn, och då är detta värt det, tusen gånger om.


Nå ja nu snubblade tankarna iväg..

Tisdag ska jag inte göra många knop. Wille ska på dagis som vanligt och jag ska tvätta lite inför resan. Börja packa lite smått.

Onsdag, då händer inte så värst mycket heller, Wille ska på dagis och jag ska på möte på s:huset.

Torsdag morgon kl 08:08 lämnar tåget perrongen här i Sundsvall och tar oss till huvudstaden. kl 13:oo har vi tid på Tittutultraljud. Efter det beger vi oss mot båten som skall ta oss till Tallinn, med allt vad det innebär! Kommer bli helt underbart med en liten miniresa.

Fredag befinner vi oss i Tallinn hela dagen, små handla lite till den lill* i magen och äta gott och mysa med Wille. kl 18:oo lämnar båten Tallinn för att ta oss mot stockholm igen.


Lördag
kl 10:oo anländer vi till Stockholm igen. Ska då förhoppningsvis träffa Tessantess och magen! Hujeda mig, hon ska ju strax föda! ;) klockan 14:30 lämnar tåget Stockholm och vi kommer till Sundsvall runt 17.

 

 

Jag läääääängtar!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!



HM är dressen köpt på för cirka 2 mån sen dock! Sköt om dig nu och njut av er Tallinhelg!

Postat av: Jessica Bergström

Hej igen :) Måste bara "tjata" lite om den randiga tröjan du hade på en bild något inlägg lite längre ned, jag tycker att den var super fin så jag undrar vart du fått tag på den? :) Älskar randigt!

Ha det bra i Tallin!

2010-01-26 @ 19:25:28
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Jessica Bergström

Men va knepigt, min blogg har iof haft lite knepigheter för sig nu på slutet, kan vara något fel därför :) Men tack så mycket :) ska springa dit då!! iihihih!

2010-01-27 @ 09:09:50
URL: http://blogg.hermertz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback