stor-rensning



Idag var det nära att jag fick ordentligt med spunk. Vi har befunnit oss innanför dessa väggar i 5 dygn, tillsammans, alla 3, så ni kan gissa att vårat tålamod inte var det bästa i dag. Vi bestämde oss för att ta en lugn och skön promenad ute med vagn och hund, William har varit feberfri sen i går och varit mycket piggare i dag (förmodligen tack vare kåvepenin). Och det var helt underbart! Både jag & R njöt i fulla drag, men den som njöt mest av frisk luft var nog Wille. Han hade det toppen där i vagnen, nergosad med vovven och kikade på alla bilar och "pippisar". Och känner ni våren i luften? Helt otroligt ljuvligt, nog för att vi säkert kommer åka på ett o annat bakslag i vädret, men jag NJUTER varje dag av detta väder.

Väl hemma var vi alla på mycket bättre humör. Gjorde mat, myste med grabbarna, körde igång tvätten, och fick sen något ryck. Skickade ut R i garaget för att hämta in lite kartonger, så nu är min garderob helt rensad. En hel kartong ska slängas/ges bort till..Ja vart ger man kläder? Erikshjälpen? Röda korset? tacksam för råd. Sen sorterade jag även allt - mammakläder/vårkläder/sommarkläder.
Allt utom mammakläder ligger nedpackat i kartonger nu. Får väl till o plocka fram nått enstaka sen då L förmodligen kommer titta ut innan vi flyttar. Men det är ju I-landsproblem.

Såå skönt att detta är gjort. Har gruvat mig hemskt för min garderob. Under denna preggo tid har jag inte heller tagit han dom garderoben, har varken haft tid eller ork. Så allt har verkligen legat huller om buller. Men nu är det såå tjusigt såå. :)

Sonen då - Jo han är ju som sagt på bättringsvägen, tack o lov! Han har mer lyster i ögonen nu än han haft på mycket länge! Så skönt! För hur underbart det än är med barn och hur synd man än tycker om dom när dom är sjuk, så är det fruktansvärt jobbigt med sjuka barn. Sömnen är åt helskotta då han vaknar var femte minut och dagarna består av gnäll. Men det är sånt man inte lägger någon vikt vid, för det är bara en liiiiiiten del av att ha barn. :)



Helgen då? Tanken var att Wille skulle sova hos sin mormor o morfar i morgon, men det var bestämt innan han blev sjuk. Så det ställer vi in i morgon, däremot ska han vara hos dom på Lördagen istället, för då ska det röjas i garaget. Mängder av saker ska på tippen och resten packas och förslutas. Tänkte även fråga om Wille (om han är helt frisk) kunde sova kvar där över natten, så både jag & R får vila upp oss från denna vecka. Skulle vara skönt och måste nog passa på nu, för vem vet, går allt som vi/jag vill så är fröken L här om ca 2-3 veckor. :)


Nej nu ska jag trader lite. Här är bild på det senaste till sessan, endast för några fåtal kronor!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback