Kul!

Kul att ni var ett gäng som ställde lite frågor.
Nu var det också några som frågade ungefär liknande frågor, så ni kan läsa era svar, fast kanske erat namn inte finns med.

Bra, Då kör vi!




Caroline frågar:
Jag undrar vad du ska hitta på efter mammaledigheten? :)

Svar: I januari sätter jag rumpan i skolbänken igen. Är peppad till 1000% och jag längtar så otroligt efter att få komma ut i det sociala livet igen och arbeta för mig och uppnå mitt mål!




http:// frågar:
1. Om jag förstått det rätt så var du arbetslös innan du blev föräldraledig. Stämmer det? Skulle du börja plugga till något nytt i januari?
2. Hur träffades du och Robban?
3. När ska ni gifta er?
4. Vill ni har mer barn?
5. Ska ni döpa Line?
6. Trivs ni i nya lägenheten


Svar:
1, ja om du anser att alla som studerar är arbetslös, så ja. Och nej jag håller mig inom ramarna, jag ska plugga upp betyg och senare söka vidare till ssk.

2, Jag & robban träffades av en ren slump faktiskt. Han skulle sälja sin bil och min tjejkompis (som kände honom) var sugen på att köpa den, så vi for dit och tog bilen på en provtur, Det var första gången vi sågs..sen började vi sakta men säkert flörta, hur som, det tog sin lilla tid. :)

3, Vi gifter oss sommar 2011. Datum får ni veta senare.. :)

4, Absolut! Mycket och gärna!

5, Nej, varken William eller Line är döpt eller ska döpas.

6, Åhh, vi stortrivs! Det bästa beslutet på sååå länge!!




Emma frågar:
Hej!

Hoppas allt er bra med dig och barnen. Din dotter är bara två veckor yngre än min....

Min fråga lyder:
Hur äter Line under en dag?
Kram kram



Svar:
Hej Emma! åh va kul!
Ja alltså, vi är ganska flexibel ÄN med Line, är hon för trött vid middagstid så ger jag henne en flaska välling tex, men oftas ser det ut så här:

Morgonmål vid 06:30 välling 220ml.
Tidig lunch 10:00-10:30 burkmat, ca ½-1 burk och lite fruktpuré och vatten.
mellis vid 14:00 lite banan kanske eller lite välling. Olika.
Middag: 1 burk mat och vatten.
kvällsmålet: 1portion gröt med fruktpuré och vatten.




Anna om Frågor?:
Hej!
Jag har slutat amma för ett år sedan nu och jag är verkligen inte nöjd med hur mina bröst ser ut nu. Jag har juh sett vilka snygga bröst du har nu här på bloggen efter ditt ingrepp så tänkte höra vart du har gjort dom? Har du haft ngr komplikationer efteråt? Hur har det funkat att amma? Vad för typ av inlägg har du och hur mkt? Ja du ser många frågor men jag funderar starkt på att göra det men man vill ha gärna höra ifrån ngn som har gjort det själv. Tack på förhand!/Anna


Svar:
Hej Anna!
Jag ska försöka ge dig så bra svar som möjligt. :)

Att brösten förändras när man ammar är ju självklart, men för vissa mer och för andra mindre.
Vad som passar just dig och din kropp, får du bäst veta genom en konsultation med en plastikkirurg.
Jag opererade mig i Örebro, på ett ställe som heter
REformedica vilket jag är otroligt glad för. Fick bra mottagande och vård och råd. Allt var toppen! Jag har inte haft en enda komplikation, förutom att det gjorde svinigt ont dagarna efter operationen, men det är ju något man får räkna med. Amningen funkade jätte bra, William lyckades jag bara amma i 3 månader (innan op) och nu med Line ammade jag i 6 månader utan några som helst problem. Jag har vanliga runda silikoninplantat som sitter innanför bröstmuskeln och det är 385cc i båda, alltså ca 4dl. Innan op hade jag en liiiiten 75A och nu har jag 75E.



Linda om Frågor?:
Hur fungerar 4-mannalivet? Sover ni ihop du o Robban varje natt och barnen för sig eller hur gör ni i er familj?


Svar:
Det funkar riktigt bra i vår familj med att vara 4:a. Jagtycker att födelningen av arbete i hemmet har  blivit mycket bättre och rättvisare nu.. MEN som sagt, det är inte bara rosenrött.. ;)
Som tex minns jag inte sist jag sov bredvid min älskade karl! Man vet aldrig vart man somnar eller vaknar i denna familj :) Vi delar upp oss och hjälps åt.




Madde om Frågor?:
Hejsan! Tänkte fråga hur det känns och går att bo i lägenhet efter flytten från huset?! :)

Svar:
Somjag skrev tidigare, allt känns så rätt, och lätt! Har ingenting vi behöver bekymra oss för och som tar tid ifrån oss. Ingen renovering som är nödvändigt, behöver inte vara ute och fixa på gården, skotta,kratta,klippa och trixa. Bara bo och vara glad :)






c om Frågor?:
hur många läser din blogg?

Svar: OJ! Ja du vilken bra fråga.. Det kan man väl komma på bloggtoppen.se va? Jag vet inte, förr höll jag stenkoll men nu har jag inte den blekaste :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback