Tid för reflektion.



Denna dag har varit lugn och skön och gett mig massor av tid att tänka.

Verkligen tänka igenom allt som skett den senaste månaden, för även om jag är kär och galen, så är det även en sorg för mig att bryta upp ifrån allt. Börja om från början och starta på noll. Men jag är Lycklig och det är huvudsaken. Det var någon som skrev den idiotiska kommentaren "Stackars Barn".
Då måste jag ställa denna fråga till dig, återigen annonym och samma människa, Hur tror du barnen uppfattar livet med en olycklig mamma, med föräldrar som grälar?

Jag fattar mig inte på detta trångsynta synsätt som vissa av er har?!
Fast å andra sidan bryr jag mig inte heller, så svara inte.


Jag saknar såklart barnen varje sekund jag är ifrån dom, men jag värdesätter våran tid tillsammans mycket mer nu. Jag älskar och har alltid älskat dom, men nu älskar jag tiden med dom ännu mer, just för att vi inte ses 31 dagar i månaden.


Jag har även börjat skolan mitt uppi allt detta och det går jätte bra. Känns jätte skönt att ha något eget att fokusera på mitt uppe allt kaos. Jag kommer plugga 2 terminer och jag tycker det är U N D E R B A R T!!!

Jag har träffat en ny kärlek, anledningen till uppbrottet men inte enbart.





Jag är fruktansvärt ledsen för dem som jag skadat eller sårat iomed detta.

Men som sagt, ibland vill inte hjärta och hjärna samma sak, och IDAG mår JAG BRA!

 

 

 

Puss mina fina trogna läsare /Annaphine

 

 

 

olica gamla pics på mamas dator:)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Huvudsaken är att DU mår bra. Mår du bra mår dina barn bra. Sen vad folk skriver eller pratar om är en skitsak! Som sagt, hjärtat vill inte alltid som hjärnan...tyvärr.

Men vad ska man göra åt det? Ska man leva i ett förhållande man egentligen inte trivs i enbart för att göra andra glada? Eller ska man följa sitt hjärta och kanske "svika" andra? JA, för huvudsaken är som sagt att DU mår bra!



Puss på dig min gamle vän <3

Postat av: Jossan

Av vad jag läst, vilket också är allt jag vet om dig/er, tycker jag att ni varit starka och modiga!

Det kan inte vara ett enkelt beslut att bryta upp, speciellt inte när det är barn inblandade..

Att ni valt att gå skilda vägar är att ta ansvar och göra det bästa av situationen, ingen mår bra i längden av att försöka lappaihop något som inte går att laga...



Som du skriver vill hjärta och hjärna olika saker och jag tycker det låter fantastiskt att du hittat någon ny som gör dig lycklig..



Ska bli spännande att fortsätta att läsa om ditt nya liv och jag önskar dig all lycka i framtiden =)

2011-01-25 @ 18:44:05
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/
Postat av: Linn Källström

Strunta totalt i anonyma idioter, dom är bara feg och vågar inte stå för vem dom är! :)



Jag är glad att du är kär & galen, det är du värd! Och vadå synd om barnen? Dom får ju ändå träffa sin mamma och pappa så vad spelar det för roll?

Näe Anna. Du gör helt rätt :) <3

2011-01-25 @ 18:49:30
URL: http://linnkaallstrom.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag förstår att du blir less på folk som lägger sig i men samtidigt har man en blogg och väljer att skriva om det som händer i ens liv så kan man inte välja när folk ska lägga sig i och inte.. Då får man helt enkelt välja bort det offentliga. Som någon tidigare kommenterat så tror jag folk kanske blir förvånad eftersom du för ett tag sedan skrev om bröllop och nu hittat en ny på så kort tid jag menar det kan vara svårt för dina läsare att inte undra.. Normalt så tänker man att man kanske ligger lågt med sin nya kärlek ett tag för att respektera sitt ex han är väl tillräckligt sårad och det känns som salt i såren genom att skriva att man är så kär igen m.m.. du borde kanske lösenords skydda din blogg om du inte vill ha kommentarer =)

2011-01-25 @ 19:08:25
Postat av: Theres

Ja, det är så tragiskt att det finns dom som gottar sig i andras olycka. Jag tycker också att det är synd om barnen, men precis som du säger mår dom bättre nu än med olyckliga och grälande föräldrar.



Jag tycker du gör det rätt i att ta en liten paus och att du inte ska visa så mycket av ditt privatliv.

2011-01-25 @ 20:09:52
Postat av: Carro

Säger som föregående kommentar, huvudsaken du mår bra så mår dina barn bra.

2011-01-28 @ 08:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback