101126




Jahaa Fredag igen då? Skönt!
Veckan har varit lugn förutom incidenten med Line och Ambulansen då.
Kanske ska skriva lite om det?
Tösen vaknade med feber som bara steg under morgonen, vid 11 gav jag alvedon (eftersom man inte ska ge det så fort dom har liiite feber) så när hon hade 39 fick hon alvedon. Men hon bajsade ut den efter bara 10 minuter. Då vart jag osäker hur mycket hennes kropp hade hunnit ta upp av alvedonen, men vågade inte ge henne en till. Sen kom R hem vid 12:30 och vi satte oss i soffan med alla barnen. Plötsligt kände jag hur Line bara KOKADE.
Alltså hon var stekhet, över 41. Också sa jag till R "- nämen, vad gör hon för konstigt" innan jag fattade att det var allvar,

Hon började smått "knipa" ihop hela ansiktet, som när ni blundar. Sen började armarna dras in mot magen, tillslut krampade hon som en tok, hela kroppen drog ihop sig till en boll. Det var riktigt hemskt. Vid det laget stod jag med en naken bebis ute på balkongen i -7 grader och fullkomligt skriiiiker till R att ringa ambulans, för jag fick verkligen ingen kontakt med henne... :(

Usch så hemskt det var.. Kände mig såå maktlös och tänkte " NEJ FAN hon ska INTE dö inte MIN famn"
Dom i telefonen uppmanade oss att vara noga med hennes andning tills ambulans var på plats.
Och dom var här, inom 1½ minut, sjuuuukt fort. Blåljus och hela köret, men så är det tydligen när det rör småbebisar som krampar, eller som har hjärt/lung problem.

Nåväl, allt gick ju bra!
Tack vare att jag var så snabbt ut med henne och fick ned tempen FORT. *Puuuuuh*


ALDRIG MER, Snälla!



Men annars har vi bara varit hemma. Jag har inte velat gå ut med Line på hela veckan, hon har fått sovit o vilat och tagit det lugnt.

Idag var vi dock på Kyrkis, där även Jessica o leo var, samt Evelina och William och en kompis till henne.



Om en vecka drar vi till sthlm hela familjen, SOM jag LÄNGTAR!


Här är lite sköna bilder från ikväll :)










Kommentarer
Postat av: Anna Lindström

M o M små älsklingar,

längtar efter dom:(

Postat av: Nina

Shit vad läskigt Anna. Skönt att allt gick bra.

Skönt att höra att sjukvården funkar då man verkligen behöver den också.

2010-11-26 @ 21:40:35
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: ida hansson

usch va obehagligt :/ tur att det gick bra med henne :)

2010-11-27 @ 00:40:44
URL: http://idaahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback