Hello YOU!



Hej allihopa!

Som jag lovade är det dags för en rejäl uppdatering. Har varit dött kring bloggandet och endast blivit några bildmedelande per dag. Sorry! Tråkigt för er och tråkigt för mig! Trist att inte ha något att "kika tillbaka" på.
Men vi har varit rejält sjuka nu i 2 veckor. Barnen mådde dåligt första veckan och jag och Robban slet som två djur för att göra allt så bra som möjligt för våra två underbara och försökte underlätta för dom så gott vi kunde.
Sömnen var minimal, men sånt är livet med sjuka barn. Bara att gilla läget! Line är den som har klarat sig bäst av oss 4 faktiskt.
Willer var riktigt dålig med tjutande lungor och hög feber och hemsk hosta. Hostade ofta så han kräktes stackarn. Han fick Mollipect och blev snabbt piggare! Skönt!

Och förra veckan blev både jag och R riktigt dåliga, med hög feber, hemsk hosta (även jag har hostat så jag kräkts dagligen) och haft hemskt ont i bröstet. Usch! Men inte fan kan vi lägga oss i soffan o kurera oss? Bara att kämpa på.

NU är vi frisk och DET är vi glad för. Jag har bara denna satans hosta kvar, men den lär jag nog få drass med ett bra tag känns det som.



Jag tänkte uppdatera lite kring barnen. Det händer ju så galet mycket hela tiden kring dem när dom är så små!
Så vi tar en i taget, Störts kommer först! ;)




William 2 år och 4 månader:

Här har vi en riktigt "grabbig-Grabb" nu. Han rör sig och för sig som en riktig kille! Inte en bebis längre..även fast mamsen gärna vill ;) En kille som är riktigt nöjd med livet och utvecklas hela tiden.
Haft ett rejält språng nu med språket. Han kan tammetusan säga allt nu. Häromdagen parkerade en bil bredvid oss och han pekade och sa "- Mamma, titta det är en minibuss" Och det VAR det också.
Kanske ett dåligt exempel, men det märks hur mycket han "suger åt sig" av orden omkring honom, han tar till sig allt, och VILL lära sig allt.

Men som sagt allt är inte guld och gröna skogar, vi har fått känna på rejäl trots. Säger man åt honom på skarpen KAN man få sig en utskällning tillbaka, och det är med TON han tar i. Hur vi ska tackla detta och få honom att inse att man inte skäller på sina föräldrar eller slår dem, Jaaa... Det vet vi inte ännu, vi försöker så gott vi kan, precis som alla er andra. Har ni tips får ni GÄRNA komma med det. Det skulle uppskattas! :)

Vi har inte varit och vägt och mätt honom eftersom man så sällan gör det i denna ålder? Vi märker ju att han växer och frodas och mår bra. Men han o Line är helt olika i kroppstyp och kommer nog alltid vara.
Wille är en kopia av mig. Med smal och atletisk kropp medans Line kanske kommer bli den mer "satta" INTE tjocka men mer... Hmm.. Äh ni fattar.
Skulle gissa på att han ligger på strax under 13Kg och..Jaaa.. Hur lång är han? Han använder fortfarande 86/92 i kläder, så däromkring.

Han har en bästa vän på dagis. Ludde, Ludvig.
William pussar honom ALLTID hejdå när han går från dagis och sitter GÄRNA och LEKER gärna med honom. Han har också en tjej som han säger, och hon heter Isabell.
Han älskar dagis.

Han är väldigt äventyrlig med samtidigt väldigt försiktig i nya miljöer. Han känner sig gärna för innan han kastar sig in i något nytt.

Han har helt enkelt blivit en liten individ!

Allt kärlek till min så vackra och envisa pojke! :)






Line 7 månader och 16 dagar.


Här har vi en söt flicka med häftigt humör! Hon kan verkligen tala om vad hon vill, fast då inte med ord, såklart!
Hon skriker o gormar när nånting är FEL, men annars är hon den mest perfekta bebisen som finns.
Hon glider runt här hemma på dagarna i sin gåstol och tränar sin kraftiga ben ;)
Och när hon inte gör det tränar hon på att .. Komma på hur man tar sig fram? ;) Hur GÖR man när man KRYPER morsan??

Hennes första tand tittade fram för 2 veckor sedan så nu inväntar på bara på alla dem andra.

Hon äter, som en HÄST! Hon äter tammetusan ALLT. Hon dricker numera 8 månaders fullkornsvälling då hon dricker välling och äter 8 månaders matburkar. Och hon älskar det!! Hon älskar att testa allt nytt, alla nya smaker!

Sover bra gör hon också, dock äter hon fortfarande 1 gång per natt, men det är det snart slut med, då får hon nöja sig med vatten. Det är bara en vana och det märks. MEN vi vill inte stressa, vill hon äte EN ynka gång per natt när hon är 7 månader, då får hon göra det. VI skaffade inte barn för att sova hela natten heller...

Jag har ju självklart INTE lika mycket att skriva om henne som om William eftersom ..Ja.. Det skiljer 2 år på deras utveckling. ;)

Men jag kan säga som så,
Hon utvecklas varje dag, i SIN takt och inte i någon annans, det har hon gjort klart för oss.
Hon bestämmer SJÄLV.

Mammas bestämda lilla underbara vackring!!!!




Om mamma anna då?

Ja där har jag kanske inte lika mycket att skriva om.

Det uppdaterar jag kanske om en annan dag.
Nu ska jag krypa upp hos sambon.


Godnatt! :)


Föresten, ÄLSKLING!
TACK för dom underbara vackra blommorna i dag!
Du gör mig lycklig, varje dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

in blogg, jätte fina bilder å fint och bra skrivet:):):D...kram

2010-11-18 @ 21:52:51
Postat av: Sandra

Så söta dem är William och line :)

Jag har en lite fråga, har följt din blogg ganska länge och om jag inte minns helt fel så ammade du Line visst?



Jag har en Son på 6Måndaer som jag hel ammat tills han var 5 månader, vi har börjat med välling från 6 månader men vill få han att börja äta lite puré osv, men han ratar verkligen allt:S Han verkar tycka det är så äckligt, han kräks nästan av det =/ Har testat potatis/palsternacka Potatis/majs, och ngn frukt puré, det som gick ned var den hemmagjorda morotspurén inget annat...

Har du något tipps på hur man kan få han att börja gilla maten? det kanske kan vara att det är konstig konsistens eller något, han är ju van mest flytande mat..Och gröten på morgonen ifs..



Er lilla Line verkar ju då tycka om allt, och det måste vara skönt :)

Postat av: Jessica

Ja klart det kommer, alla barn utvecklas olika, min Freja har ännu inte vänt på sig och är snart 6 månader :) Men jag känner ingen panik för de!

2010-11-19 @ 12:13:14
URL: http://blogg.hermertz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback