Väldigt nyttigt och lärorikt!!

Jag började genast läsa boken Självkänsla nu av Mia törnblom i går kväll.
Och jag blev fast på en gång. Kapitel efter kapitel.
Och jag kan säga detta utan att känna någon typ av nederlag, att min självkänsla inte alls är så bra som jag alltid vekat tro. Jag har lärt mig, att det är stor skillnad på gott självförtroende och bra självkänsla.
En person med bra självförtroende behöver absolut inte ha god självkänsla.

Jag straffar alltför ofta mig själv genom att tänka att alla andra är bättre än mig,
Och är dom inte bättre än mig, så är dom snyggare eller smartare än mig.
DET är stora varningslampor.

Jag har bestämt mig att göra någonting åt detta. För hur mycket energi går inte åt att hela tiden gå och tycka illa om sig själv? när man egentligen är rätt så fantastisk, rent ut sagt helt unik!

Har även laddat ner det som mp3 filer så dom stunder jag inte orkar läsa, så lyssnar jag något kapitell.
Har även läddat ner hennes uppföljare Mera Självkänsla.

Så följ mitt exempel ni också. Jag har verkligen fått motivationen att göra något åt mitt självdestruktiva tänkande.




Nu åt någonting annat!
igår kväll bokade vi resan.
till Zakynthos - Grekland, Så det 18 september flyger vi ner.
Jag ¨kan itne beskriva hur mycket jag riktigt längtar.
Sol, värme, kärlek, mys, fantastiska ställen!! Åh!



Nu ska jag mysa lite i soffan sen läsa ännu ett kapitel tror jag:)

Hoppas ni alla mår bra!
Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Anna Lindström

gumman vilken tur att du fick tag i den boken för som du vet har vi ju alltid sagt precis det du skriver, Du är det bästa som finns i hela världen, mycket bättre än du nånsikan tro. Älskar dig M o P

Postat av: Anna Lindström

gumman vilken tur att du fick tag i den boken för som du vet har vi ju alltid sagt precis det du skriver, Du är det bästa som finns i hela världen, mycket bättre än du någonsin kan tro. Älskar dig M o P

2007-08-23 @ 22:54:39
URL: http://annamariejosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback