Dessa dagar


Dessa dagar bara springer förbi oss. Sista tiden som gravid gick sakta sakta, nu hinner man knappt med sig själv =)
Imorse klockan 07:45 hade vi tid hos barnläkaren på BBh för en återkoll eller vad man kallar det, och allt var tipp topp, min mjölk kom iång direkt efter förlossningen och det märks ;) barnmorskan sa att det är vanligt att bebbar har gått ned i vikt men våran grabb har gått upp från 3445 till 3625 =) Han kommer bli en stor stor kille =)

Däremot har jag lite ont i  Mammahjärtat nu. William har blivit kletig i ögonen och orolig som man är så ringde vi upp och hörde oss för. Bebisar har tydligen väldigt trånga tårkanaler, men jag tycker det är mer än bara det. Det är massa gul klet och nu tycker jag han börjar bli irriterad....Hur som helst skulle vi avvakta tills i morgon och sen avgöra.
Sjukt hur orolig man blir över små saker...eller "små saker o små saker"..för mig är det en stor sak om mitt hjärta håller på bli sjuk eller får en infektion...

Hmm vad har jag mer att skriva då. Börjar bli en mästare på att byta bajsblöja iaf! haha..Två sekunder sen är han pudrad och ren! Jag bara älskar hans bebisstjärt!!




Som sagt tiden går så otroligt fort och i morgon är han redan en vecka gammal. Min lilla lilla bebis..


 Kärlek! Total jävla kärlek!!

 Vad var jag innan du fanns?


 William är en myskille som älskar ligga på fällen i pyjamas! :) Här har vi dock lite ont i magen tror jag..

 Absolut världens bästa pussmunn!!



Nu är egentiden över och W ligger och rör sig i vagnen :)
Vi hörs mina vänner :)



p.s NI ÄR BÄST ;)



Kommentarer
Postat av: Linn Källström

jag måste bara få säga att han är en riktig sötnos lilla wiliam :)

Nu när man ser på han så vill man bara ha barn själv :)fast dock är jag ju bara 16 år så jag får vänta några år :)

Önskar er all lycka till och väntar på nästa inlägg :D



har du ingen msn? :) Kramar

Postat av: Frida

Tur det så det inte bara är fläsk ;o) Grattis till lilla William, Anna och Robert.. Det där gjorde ni bra ;o)

2008-08-03 @ 17:53:30
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: Anna

Va fin han är! :) Nu måste vi ju göra om din blogg till en "Mamma till William"-blogg-design ;)

2008-08-03 @ 18:21:44
URL: http://annasaraolsson.blogg.se/
Postat av: blivande mamma Tina

hej igen Anna... hihi skriver hela tiden till dej nu jag .haha. men måste skriva en gång till -grattis . och du förstår vad roligt de är att gå in o titta på bloggen din hela tiden om något nytt kommit ut . Snart hoppas ja att min lilla vän kommer ut , för de är så tråkigt att inte orka någonting. man känner verkligen hur kroppen försöker samla energi inför förlossningen. bara slappna av o hänga med. Ta hand om er både du ,killen och hjärtat erat !

2008-08-03 @ 18:59:40
Postat av: ewe

Gud vad han är fin =D Men alla om heter william blir fin ;) man blir nästan sugen på en till.. hehe :P

2008-08-03 @ 21:20:57
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: isas mamma*

isa fick ögoninflammation när hon var nyfödd & blödde ur ögat :(

2008-08-03 @ 21:45:42
URL: http://idaahansson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Tänkte ge dit ett tips angående Wiliams variga ögonen. Min son Axel var lika och det höll nog i sig i 1-1½ månad. Men jag har ett tips, droppa bröstmjölk i ögat! Kan låta knäppt men de blir mycket bättre :) Du kan även droppa bröstmjölk i näsan om han skulle bli täppt! Lycka till!

2008-08-04 @ 09:25:43
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Bella

Mysigt ni verkar ha det. Och magen verkar ha försvunnit lika fort som den kom. =)

Kram

2008-08-04 @ 11:06:35
URL: http://bellasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback