Ny vecka.



Åter igen en ny vecka. Som ni märker så ligger bebben kvar i min mage och det känns skönt.
Han ska få lägga på hullet liiiite till innan han kommer tycker jag! Men läget är oförändrat, förvärkar som är relativt regelbundna och ibland gör dom riktigt jävla ont... Men man får något vackert sen också. Gäller att tänka positivt!

Som ni förstår gör jag inte så mycket dessa dagar. Idag har jag nästan bara legat i sängen och sett Sex and the City.
Är inne på säsong 4 nu, så har 2 säsonger kvar! *Skrattar*
R har varit hemma och tagit hand om mig och det har verkligen varit skönt. Vad vore jag utan honom?

Jessica har ocså varit här på en kopp (eller flertal) kaffe. Surrat lite gojja och bara umgåts lite. Känns lite trist att jag har så dåligt med energi men sånt är livet just nu. Dessa förvärkar suger musten ur en...Och sömnen är inte den bästa den heller för tillfället.. *Suck*


Usch vad jag klagar, men det får man göra nu *lipar*

Veckan kommer gå i lugnets tecken, Känns inte som man kan planera så mycket för tillfället, vet ju aldrig när det smäller till! Sen som sagt energin räcker inte till just nu heller. Så Midsommar och sådant blir väldigt väääääldigt lugnt i år.


Nä nu vet nu hur läget ligger till! Få se när han bestämmer sig för att titta ut till oss.


och eftersom jag inte skrivit sen jag fick reda på allt om Caroline och johan sååå... :
Stort Stort grattis till eran lille prins Adam, Vi ser fram emot att få se erat underverk framöver!
*Stora lyckoönskningar och stora kramar'






Vecka 36



Mamma



Din mage kan börja sjunka ner lite och det är lättare att andas, men det kan fortfarande vara svårt att hitta en bekväm sovställning.

Kanske behöver du kissa oftare än vanligt, det beror på att livmodern trycker på urinblåsan.



Ta väl hand om dig när du är gravid och planera din graviditet så att du orkar! Lägg gärna in ledighet sista månaden så att du är utvilad inför förlossning och tiden efter.

Du kanske känner dig färdig att föda nu - du känner dig mogen för det. Andra kan ha blandade känslor inför själva förlossningen och det är helt normalt. Det är vanligt med en viss rädsla inför smärtan att föda eller för att tappa kontrollen. När oron övergår i rädsla kan man behöva hjälp att bli av med den. Prata med din barnmorska hon kan lotsa dig vidare. Har du fött barn tidigare kan du och din barnmorska gå igenom förlossningsjournalen tillsammans. 



Upp

Barn



I vecka 36 är medelkroppslängden 48 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2800 gr. Huvudets omkrets är 33.5 cm.

Moderkakan börjar åldras.

Barnets utveckling teckning: GP/Lars Grennert

Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst
Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.


Kommentarer
Postat av: Carrolixeen

Va helt säker på att du hade fått han nu =)Men det är bra att han bestämt sig för att stanna lite till endå

Postat av: Frida

Hej hej! Hur har ni det? Usch va jobbigt du verkar ha det! :( Men håll ut.. snart sååå! :) Och då har du glömt allt det jobbiga!! :D

2008-06-17 @ 19:53:17
URL: http://bsomibaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback