walking down memorie lane



Kom och tänka på en sak nu när jag satt och tittade runt på olika bloggar och comunitys, Att människor som nästintill såg ner på en och pratade ille om en när man var 18 år och vild, lever världens rabaldersliv just nu.
Dom kunde inte förstå hur man kunna ränna på krogen varje helg och festa som om det inte fanns någon morgondag?

Jag blir nästan irriterad. Eller rättare sagt, jag BLIR irriterad.
Så det är mer OK att ränna på krogen ju äldre man blir?? Det finns en åldersgräns på krogen som är 18 år. Borde man inte då få leva livets lyckliga dagar utan att någon pratar illa om en??
Jag festade och levde livet som aldrig förr just då. Jag älskade varje dag och älskade alla nya människor man träffade.
Jag älskade att leva singel liv.
Men det liv jag lever nu avgudar jag. Jag har lekt av mig rejält under dessa år och känner absolut inget som helst sug efter att ränna på krogen. been there, done that.

Men det jag vill komma fram till är... Är det mer OK att ränna runt på krogen och leka när man är 25 än när man är 18??



och för 1000203488 gången, Prata inte illa om folk. Du får tillbaka det tids nog.

Kommentarer
Postat av: Frida

Anna L: Ja det gissar jag att du gör! :)

Hur är det med er nu då?

Ja hoppas detsamma för er, ska ni vara hemma och ta det lugnt och mysa med magen? :)

Haha, ja det lät bra!

Kram

Postat av: T Nilsson

Men vännen gud så underar dagarna långa ifall det har satts igång på riktigt för dej , men ser att de inte gjort det . Men tro de bara är en tidfråga alltså snart e eran lilla ute : ) Jag vill också!! MEn tiden bara rinner iväg ,säger åt mej själv hela tiden att ta vara på mej o bebben i magen för de går fort sen e dom ute o då ha man mye att stå i :) Men kan inte sluta längta,ska bli så roligt o gud så fint barnrum ni verka ha !TOPPEN vi flyttar typ 15 juli då få ja börja grejja : ) Sköt om er /Tina

2008-06-19 @ 21:09:36
Postat av: Linn Källström

Jag håller verkligen med dig.. visst jag är bara 16 små söta år ännu :) det kommer väl en dag då jag också ränner på krogen, fast jag har hört att det inte är så överdrivet roligt så jag kommer nog inte ränna där så mycket.. Hoppas jag eftersom alla pengar bara rinner iväg då :p men ja.. jag verkligen avskyr folk som klagar!! :p

2008-06-19 @ 21:23:27
URL: http://deeppurple.blogg.se/
Postat av: Maria

Var och en bestämmer väl vad som är okej för en själv, varför ens fundera? vad som okej eller inte?!

2008-06-20 @ 11:41:38
Postat av: Romanique

Bra skrivet! :) Hittade av en slump din blogg. :)

2008-06-20 @ 17:46:39
URL: http://romanique.blogg.se/
Postat av: Carro

Mycket bra skrivet

2008-06-20 @ 20:05:35
URL: http://carrocarolineedlund.blogg.se/
Postat av: Anna L

Maria: Självklart är det upp till var och en, men om det går ut över andra människor vad man tycker och tänker så är det väl inte fullt så enkelt? eller lever vi på dagisnivå då man kan bete sig hur man vill för man vet inte bättre?



Såå min slutsatts ; Man kan inte säga allt man tycker och tänker, i bland kanske man helt enkelt inte ska lägga sig i andras liv?

2008-06-20 @ 22:38:51
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback