Update!


Nu var det riktigt länge sedan jag uppdaterade känns det som. Filåååt!
Har haft mycket och göra och har knappt varit hemma känns det som + mitt humör som verkligen går upp och ner...Dessa hormoner *Suck*

Hur som helst, Nu har vi haft sista föräldra utbildningen, och det tycker jag känns väldigt tråkigt faktiskt. Tyckte det var mysigt att se hur alla magar växer och höra deras tankar och funderingar så mansjälv slipper tro att man är knäpp :) Förhoppningsvis följs man åt och träffas nån gång endå :)

Har inte ens skrivit om sista april, oj vad länge sedan jag skrev ;S
På sista april var det mys ute i Skrängstabodarna. Svärföräldrarna + bekanta till dom, Jag och R och våra vänner Tobbe och Karin med deras lille chartroll Isabelle. 3 Rätters middag och massa trevliga samtal under kvällens gång. Det var riktigt mysigt :)

I helgen då? Vi håller på göra iordning ute på gården (verkar som om dom som bodde här innan inte ens har vetat vad en kratta är?) Men nu börjar det blir fint ute på gården *Mysigt!* Jag som alltid längtat tills den dag man har egen trädgård! =) Sen har vi även hunnit med en grillning med min mamma o pappa i Lördags =)

Igår var hela min värld upp och ner. Tycker inte jag gjorde annat än grät och grät och grät...
Usch vad dessa dagar är jobbiga. allt känns så svart och mörkt. Man börjar bli tung, det värker i ryggen, humöret går upp och ner och man får extremt dåligt samvete över allt och ingenting...usch usch usch.
Men i dag är en bättre dag trots att jag känner av en liten klump i magen, Var hos barnmorskan kl o9:oo.
Tog lite stick i armen och kikade vikten, har för övrigt gått upp precis 10 kg nu. Från 47 till 57 =)
Vi mätte magen och lyssnade på hjärtljud, hon sa att jag kommer få en liten och fin bebis. Ingen 4 kilos klump =)

Nu ska jag bara slappa framför tv´n och ladda inför dagens bravader ;) Karin ringde mig i lördags och undrade om jag inte kunna passa lilla Isabelle i dag för hon var tvungen att göra ett prov i dag hade ingen barnvakt, Men givetvis ställer jag upp. Gud så mysigt =) snutta bebbe =)


Jaa....Vad ska jag skriva mer då??
Vecka 30 i dag. OJ! Vart tar tiden vägen?????
Bara 10 veckor kvar till BF. Och där kan det också dras bort eller läggas till 2 veckor :S tänk om han kommer om 8 veckor???? Lilla hjärtat mitt! =)



Lite bilder från olika tillfällen + lite info :)

   
   
 



Sängen är är bäddad och gungstolen är på plats =)
 


Ja, som jag skrev är vi nu inne på vecka 30!
Här kommer "lill kulan". Han växer och blir stor vår lilleman.
Nu när han han rör sig känner man jätte väl vad som är vad, Rätt vad det är ser man en bula på magen och oftast är det så små fötterna som sparkas :)

    




Mamma

Barnet tar nu stor plats, inte bara i magen utan även i din vardag. Barnet sparkar mer och kraftigare - gör sig ständigt påmint. Ju närmare du kommer förlossningen desto mer tänker du på ditt barn, tankar om en vardag med barnet, och lusten att förbereda sig ökar.



Många kvinnor kan få dåligt samvete för detta, speciellt om man har ett ansvarsfyllt arbete och inte riktigt kan koncentrera sig.




Barn

I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1600 gr. Huvudets omkrets är 28 cm.

image294

Redan från graviditetsvecka tretton kan man med hjälp av ultraljud se att fostret tränar sina andningsmuskler genom att utföra andningsrörelser. Andningsrörelser pågår sedan i perioder under hela graviditeten. Dessa andningsrörelser stärker lungorna och får dem att mogna.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Äntligen en update! ;) Fina bilder och gungstolen var helt underbar! jag vet hur det känns vännen, vad det gäller "berg o dahlbana", man får härda ut och försöka tänka positivt så gott det går när man känner sådär..:/ Vore kul om vi kunde fortsätta hålla kontakten, har ju säkert mycket "utbyte" av varandra sen bor vi ju inte långt ifrån heller :) Många kramar till sötaste magen ;)

Postat av: Chris

Väger du så mkt som 57.., ;) tjockis gumma ;P hehe.
Hoppas vi ses snart! Känns som om du med din lilla mamma mage har så mkt runt dig! =) LOVE YOU!
Puss

2008-05-05 @ 20:33:45
Postat av: Larissa

Tjock när man väger 57 kg? Du skojar?!

2008-05-05 @ 22:41:14
URL: http://larissaoikari.blogg.se
Postat av: M

Nej nu är det dags för kaffe och bulla snart.. Hör av dig! P&K

2008-05-06 @ 11:39:07
URL: http://doii.blogg.se
Postat av: Anna L

Svart till
M: Ja mycket mycket snart. åker dock till sthlm i morgon och kommer hem till helgen, Vi kan väl höras? P & K!

Larissa: Vart har jag skrivit att jag tycker att jag är tjock? Går man upp 10 kilo på mycket kort tid så blir det tungt för ryggen, det är tror allt 10 KILO.....

2008-05-06 @ 12:12:57
URL: http://www.annamariejosephine.blogg.se
Postat av: Morski

Jag tror Larissa svarade på det Chris skrev

2008-05-08 @ 16:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback