En lista ; )

När fick du reda på att du var gravid?

30 November


Blev det en chock? 

Ja, absolut för mig. Däremot hade nog fler i min omgivning redan listat ut det, Alla utom jag ; )


Hur gammal var du?

20


Hade du mycket halsbränna?

Nej. Alla pratade om det och sa att "det kommer nog snart för dig också" Men inte en enda gång.


Spydde du mycket?

Började känna mig illamående runt vecka 10 och det höll  i sig i 4 veckor. Spydde några gånger men inte mycket.

Hade du mycket foglossning?

Nej, kan jag inte påstå.


Ditt sf mått som störst?

sf 38 vecka 40+0


Har du fått bristningar?

Nje jag skulle inte kalla det bristningar, däremot synns det att något "hänt" med magen, men det har ju bara gått 3 månader sedan förlossningen så det går nog till sig.


Trodde du att det var en pojke eller flicka?

Jag var bergsäker att det var en pojke, och det fick vi veta sedan i vecka 18 på UL.

Vad hoppades du på?

En frisk och helt unik bebis.


Gick du över tiden?

Trots dom förtidiga värkarna så stannade lilleman i magen till 40+3 då jag blev igångsatt.


Födde du för tidigt?

Nej men rädslan var stor under vecka 33....


Hur var förlossningen?

Det var smärta, tusen gångger om. Gjorde så fantastiskt ont ;) Man får tänka att det faktiskt är en positiv smärta och att det inte varar ALLTFÖR länge... ;)

Blev du sydd?
ett stygn, en liten liten rispa bara.


Dragen med sugklocka?

Nej men jag önskade nästan det i stundens hetta (fick krysta i 3½ timme så jag avr helt slut...)


Hur många var inne i förlossningsrummet?

Jag,Robert,barnmorskan och en undersköterska...och sen lille W såklart ;)

Hade du någon nära med dig?

Ja såklart, R!


Vilket BB födde du på?

Sundsvalls BB


Hur stor var bebisen?

3445gram och 50 cm


Vad fick den heta?

William


Var allting värt det?

Absolut! Trots att det gör så ont är det en sån fantastisk upplevelse som jag vill göra om massa massa gånger och få massa massa underbara och helt unika bebisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback