Nu är denna helg slut..


Ja helgerna går så fort fort. Känns alltid lika tråkigt när det är söndagkväll. Nu är det flera dagar tills jag får busa dagarna långa med HELA min familj ; )
Nej skämt o sido, skönt med vardag också. För så är livet nu, Vardag = Rutiner och det är skönt.

Nästa helg kommer dessutom min Syster och Johan upp från Stockholm. Det ska bli väldigt roligt. Mamma fyller år också så vi ska ha middag, och då är det tänkt att jag ska pumpa ur lite så jag kan ta ett glas vin eller två. Det är ju trots allt över ett år sedan nu (!)
Men jag har ett litet problem bara, jag försöker vänja William vid flaskan. Och ibland tar han den movilligt men slutar alltid i gallskrik (ibästa fall) oftast tar han den inte alls ??? GALLSKRIKER.
Har hört att man kan testa doppa flasktutten i druvsocker? har testat massa olika varianter av "napp" också, har nu hittat en som är jätte jätte mjuk.

Så ni mammor där ute : Har ni något tips???? :)


Nu kommer R och slår sig ner i soffan  sååå... Gotta Go!

Kommentarer
Postat av: linda

testa att ha sånt där bröstvårt skydd (avent har jättebra) som man har vid såriga bröstvårtor när du ammar han, då vänjer de sig snabbare med flaska... har funkat för en hel del att göra så när de ska gå från bröst till flaska...

Postat av: Jessica

Jag kan inte hålla med Linda om att det är lättare om du prövar att använda bröstvårts skydd (mellenlägg) för att vänja honom vid flaskan. Jag använde det hela tiden när jag ammade Axel, vilket jag gjorde i 6 Månader men han ville ändå inte ta flaskan. Vi prövade hur många olika flaskor och nappar som helst, till slut så tog han en nappflaska från Bambino MAM, det är också i princip de ända napparna han gillar. Vissa barn gillar inte flaska helt enkelt och blir heller inga "välling barn" senare. Vill du att hanska ta flskan ska du nog pröva då han är som allra hungrigast, schansen är nog störst att han fattar galoppen då! Vill han inte ta flaskan kan du pröva att ge honom på sked (vilket tar rätt lång tid om han äter mycket) eller i Pip mugg! Jag skulle inte rekommendera att doppa i druvsocker... Lycka till!

2008-10-20 @ 16:08:31
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Emma

Be någon annan att ge William flaskan, R tex. det är alltid lättare för någon annan än mamman att ge flaskan, eftersom han är så van att få bröstet av dig. Sedan är det bara att trula på med flaskan en stund, han bör vara hungrig men inte hysterisk. Det ska finnas tid att bli vän med flaskan =)

Lycka till!

2008-10-20 @ 18:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback