Personer.



Jag har kommit till insikt att det alltid kommer finnas elaka människor runtomkring en hur man än sorterar i sin omgivning. Även om man har dom bästa vännerna, finaste familjemedlemmarna så träffar vi hela tiden nya människor som vi inte riktigt känner och vet deras avsikt. Vissa människor är riktigt elaka och vill en inget gott.
Medans vissa människor kanske vill ens bästa men det blir hela tiden fel av olika anledningar.

Under mitt 21 år långa (läs korta) liv så har jag stött på båda parterna. Jag har mött världens goaste och genomsnällaste människor ni kan tänka er, men jag har också mött dom små djävlarna som bara vill sabotera eller rent ut sagt tortera.
Jag har hunnit vandra en tuff väg och ofta ångrar jag i dagsläget olika val jag gjort. Vilket är lite fel tycker jag, jag BORDE inte ångra dom sakerna, det har i slutändan gjort mig till den jag i dag är.

Robert brukar säga att jag misshandlar mig själv med mitt tänkande, för vissa kvällar har jag absolut ingen ro i kroppen, bara för att jag sitter och tänker tillbaka på en massa olika saker. Jag har gjort olika va här i livet utifrån det läget jag då var i. Jag mådde verkligen inte bra och var väldigt osäker. Vissa saker gjorde jag för att vara elak. Om jag sårade den andra så skulle jag själv inte bli sårad? Naivt tänkande I know, men jag visste helt enkelt inte bättre DÅ.

Saker vi gör och säger kommer ikapp oss tillslut.
Varför vara elaka? It´s gonna bite your butt someday!




(Nu låter det som att jag gjort massa galna saker och att jag varit helt okontrollbar, och visst endel var nog lite galet, men hey...)

Kommentarer
Postat av: Theres

Att det finns elaka människor runt om oss så gott som hela tiden är det tyvärr svårt att göra något åt.

Det jag tycker gör mest ont i hjärtat och själen är när man umgås med speciella människor som man tycker om och man verkligen bjuder på sig själv. Sen visar det sig att dessa är falska rakt igenom och hade en helt annan avsikt med vänskapen.



Jag försöker att våga bjuda på mig själv och inte vara rädd för att stöta på en sådan elak människa, vem vet.. jag kanske springer förbi en riktig vän.



Jag har också mina "tomma" dagar/stunder, då sitter jag och stirrar ut i tomma intet och tankarna går runt och runt om saker som hänt. Men oftast försöker jag se "misstagen" som erfarenheter istället. Och jag säger som du.. Jag vore inte den jag är idag om jag inte haft dessa erfarenheter och jag är stolt över den jag är idag. Det hoppas jag att du också är.



Kram/ Thees

2008-10-09 @ 15:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback