9 Augusti





Ja, så var ännu en födelsedag till ända. Men vem bryr sig egentligen? Nu när man har barn och allt runt kring, så tycker i varjefall jag inte att det är lika "roligt" eller "givande". Det är mysigt när familjen bjuder mig på frukost på sängen och mys, det räcker gott och väl! =)

Dagen har spenderats på stranden när vädret var så strålande. Jag med min familj, Mamma o Pappa, Broder och hans familj. Toppen! Oxviken var platsen och där var det perfekt för barnen att plaska. Långgrundt och bra.


Det hände något så otroligt otäckt här hemma förut. Jag är faktiskt fortfarande skakis..
William har en tendens att dom gånger han blir riktigt arg (tex när man ska byta blöja när han inte vill) nästan glömma bort och andas så han blir blå/lila om läpparna. Men det brukar alltid släppa efter några sekunder.
Men i dag släppte det inte.
Pappa R lyfte upp William då han satt och lekte för att gå och byta blöja. Då blev William så rasande ledsen och förtvivlad att han fick ingen luft. Han blev först lila, sen blå sen grå. Jag slet William ur famnen på R, började genast blåsa honomi ansiktet, skaka lätt, men inget hände. Kände mitt hjärta höll på hoppa ur kroppen på mig.
han blev alldeles slapp i kroppen, ögonen snurrade "bakåt" och armarna krampade. Bara en tanke for genom huvudet på mig "Nu dör han"  .
Men han kvicknade till av sig själv i min famn och blev snabbt "sig själv igen".
Ringde självklart direkt upp på sjukan, dom trodde det var ett så kallat Affektanfall eller affektkramp som är relativt vanligt. Mer än så fick vi inte veta? Vi känner oss riktigt snopen.Men eftersom allt är bra och doktorn sa att vi skulle vara lugn så får man väl lita på det. MEN i morgonbitti ringer jag BVC och bokar en tid snarast möjligt. För jag vill ha en ordentlig koll!!

Har någon annan varit med om liknande?!?!

Älskade älskade unge, som du skrämde mig.. =(




I morgon blir en lugn dag hemma på förmiddagen, om vi inte får komma till BVC på en gång dvs.
Sen på eftermiddagen är lite shopping inplanerat.  Kuligt!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Läste inlägget nu och kände igen mig! Har ett litet troll på 6 månader som också får sånna där "skrik-anfall". Han blir så arg så han skriker sig först röd, sen blå/lila, och tillslut kommer det inget skrik ..utan han bara gapar .. och det har hänt 2 gånger att han har tuppat av i några sekunder för att han inte får någon luft! Ena gången åkte vi ner på akuten med han, men då skrattade han åt läkarn o allt va så bra så!=) Vi fick till svar att han förmodligen hade temperament och att en del barn ibland kan bli sådär frustrerade! Jag trodde jag va ensam i hela världen om det där, så det va faktiskt skönt att läsa att nån mer har vart med om det! (såklart inte kul för er). Hoppas ni får bättre svar på bvc! Ha en bra kväll!

Postat av: Nina

Usch vad otäckt. Hoppas det inte är något "farligt"..

2009-08-09 @ 21:28:13
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Jennie

men kära nån !!!!!!!! va otäckt !!!!! Får jag bara fråga, vet inte om det är dumt och fråga :S men felicia tappade ju andan i sömnen och vid det tillfället kunde jag inte hålla lugnet, samma sak om hon bara sätter i halsen så mår jag så dåligt och måste kolla bort och tokspänner mej och bara väntar på den där hostattacken eller vad som nu väntas. Kan du hålla lugnet när nått hemskt händer william???´som i detta läge skulle jag få sån panik så jag hade nog tuppat av själv :O

2009-08-09 @ 22:14:35
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej! Jag ha inte själv varit med om detta med min/vår son , men mannen jag lever med har barn sedan tidigare och när hans pojk var mellan 6 och 12 månader fick han dessa s.k anfall .Dom blev tillsagd av läkarna att lyfta upp honom och ta honom till något svalt.T.ex öppna frysen eller ta kallt vatten.men i regel hinner man inte med de för dom är tillbaka på några få sekunder tydligen.Men Jag kan inte ens tänka mig in i hur rädd man ska bli . Vår lille Teus har ju också en tendens att bli så där arg emellanåt och jag vet inte,tror nog jag också skulle svimma av om detta hände . Fruktansvärda rädsla! Du hanterade det bra tycker jag!

2009-08-10 @ 10:09:06
URL: http://mammatillteus.blogg.se/
Postat av: Jennie

ja jag blir också knäpptyst när jag får panik, men kan absolut inte tänka :S samma sak på mitt jobb när det var akutfall och min uppgift var att vara först på plats och kolla hur situationen var - helt fel person att sätta in i sådana lägen. usch



2009-08-10 @ 10:34:37
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback