Frågestund!


Tänkte ta och svara på några frågor som jag fått, får jag in fler under kvällens gång så svarar jag självklart på dom också!
Here we go.



Therese frågar
Vad är din favoriträtt? Inklusive recept så klart ;) Hihi

svar:
Min favoriträtt är faktiskt min wok med äggnudlar.
köp grytbitar eller strimmlad wokskinka. 1 paket äggnudlar, wokgrönsaker av valfri sort (asiatisk,thai,orginal).
1 burk kokosmjölk,soja.
Det är mycket enkelt, stek köttet och salta och peppra efter behag. Tillsätt wokgrönsaker, när det är klart tillsätter ni hela burken med kokosmjölk och ca 2 msk soja, rör ihop och låt koka någon minut, sedan kokar ni upp vatten till nudlar, när vattnet kokar, häll i nudlarna och låt dom koka, brukar vara ca 5 minuter. Sen tar ni fram en stor kastrull och häller ihop, ALLTIHOPA! KLART! =) Suveränt lätt och snabbt, passar perfekt när man har små barn = lite tid.



Petra fråga
hej anna!! när planerar ni för nästa barn? får det komma när det kommer? och hur går det med operationsplanerna? kram från mig och Tyra

Vi planerar nästa barn, det gör vi, både vill ha barn relativt snart igen, både för våran skull och givetvis för våran Williams skull. NÄR är däremot inte 100% bestämt, men vi kommer nog börja bebis-verstan till sommarn ;)
Operationplanerna fortsätter, såklart. Jag längtar sååå tills det är dags, nu på Lördag ska jag faktiskt träffa Läkaren (igen) som ska utfära operationen, då ska vi bestämma lite närmare, storlek,form ja allt sånt (fast det har jag ju redan bestämt) sen ska vi bestämma datum för OP, kommer bli i April.



Anna K frågar
Vad ska du göra efter du varit mammaledig, hade du något yrke innan du skaffade William?

Efter mammaledigheten ska jag fortsätta plugga som jag gjorde när jag blev gravid, dvs plugga upp några ämnen sen gymnasiet och efter det söka in på Sjuksköterska för att ÄNNU senare plugga till barnmorska. Lång utbildning, ja. Men jag är fortfarande såå ung så jag har gott om tid på mig. Innan jag fick William hade jag precis börjat plugga, men innan det och innan flytten till Gävle jobbade jag som Pers, ass men jag vantrivdes sååå med det jobbet så jag grät nästan varje dag som jag skulle till jobbet.



Besökare frågar
Försöker ni skaffa ett syskon till William nu? Ska ni gifta er? Vad kosta erat hus när ni köpte det?

Just nu jobbar vi INTE på ett syskon till William. Men det är som sagt inte länge kvar. Vi har båda ALLTID sagt att vi vill ha barn TÄTT, både för våran skull men mest för barnens skull. Vi har själv vuxit upp med syskon och är mycket glada över att ha haft dom. Så självklart vill vi att även William ska ha massa syskon!
Och Självklart ska vi gifta oss. Varför är vi förlovad? ;) Skämt o sido. Jag har av någon anledning alltid velat vara gravid när jag gifter mig, så kanske gifter vi oss när Nr 2 är påväg? Who knows. R har frågat och jag har självklart svarat, JA! =)
Vårat hus när vi hittade det låg ute för 1 400 000:- men blev som sagt budgivning och hela kalaset slutade på 1 600 000:-




Ewe frågar
En fråga om brösten eftersom jag själv vill göra ett par :p Vill du göra dom innan du får nästa barn? Tänkte eftersom ni planerar det ganska snart? har hört att dom blir "förstörda" under en graviditet med amningen m.m?


Ja jag kommer göra dom innan nästa barn. Jag har diskuterat det min läkaren och visst kommer brösten förändras, men inte mer än dom gjorde denna gång, dvs min bröst blev INTE enorma av amning och kommer så inte bli det nästa gång heller, så någon större skada kommer inte hända. Hellre lite häng på dom än inga bröst alls, så ser jag på det hela.




Besökare frågar
Roligt att få svar =)
Fint att gifta sig då man är gravid.

Oj det va dyrt hus fast det är ju fint så det är ju värt det.
Men får man fråga hur du ha råd med ett sådant dyrt hus?
Jag mena du hade inget jobb när du blev gravid så din mamma penning kan ju inte va den högsta.

Så söt william är, riktigt charmtroll =)


Tack, ja det är vackert att föreviga sig till varandra när man bär på ett liv tillsammans tycker jag. kanske låter töntigt men så ser jag på det! =)
Ja visst kan man tycka det är dyrt. Båda står på lånet på huset så givetvis "Casha" vi inte huset, det tror jag ingen kan.  För respekt mot min sambo och hans jobb så varken kan eller vill jag gå in på detaljer. Hoppas ni har överseende med detta. Och nej min mammapeng är tyävrr inte alls hög.. MEN däremot har min sambo hyffsad lön så vi klarar oss bra som det är just nu. Målet är självklart att försöka få upp nästa mammapeng, återstår att se hur det går, inte alltför lätt när man utbildar sig, Tyvärr.



Fortsätt fråga ;)

Kommentarer
Postat av: Besökare

Roligt att få svar =)

Fint att gifta sig då man är gravid.



Oj det va dyrt hus fast det är ju fint så det är ju värt det.

Men får man fråga hur du ha råd med ett sådant dyrt hus?

Jag mena du hade inget jobb när du blev gravid så din mamma penning kan ju inte va den högsta.



Så söt william är, riktigt charmtroll =)

2009-02-19 @ 20:29:16
Postat av: ewe

En fråga om brösten eftersom jag själv vill göra ett par :p Vill du göra dom innan du får nästa barn? Tänkte eftersom ni planerar det ganska snart? har hört att dom blir "förstörda" under en graviditet med amningen m.m?

Postat av: Besökare

Förstår helt att du inte kan svara på det pga din sambo ingen fara.

Vad jobba han med?

Du vill utbilda dig till barnmorska, vart vill du då jobba?



Vill ni ha ett barn till eller ännu flera?

Vill ni ha nästa barn också på W eller?



Många vill ha alla sina barn på samma första bokstav därför jag fråga.



Hade ni några andra namn på förslag än William?

Flicknamn och Pojknamn?

2009-02-19 @ 22:02:03
Postat av: Caroline

Då frågar jag en liten fråga ;)

När tänkte ni skola in W på dagis? Tänkte du vara hemma med båda barnen, eller ska W få gå på dagis?

2009-02-19 @ 22:06:01
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Theres

Wohoo! Får jag fråga ännu mer? :)

- Är du nöjd med din nya mobil? Jag funderar också på en sån, men jag är så petig på vissa funktioner.

- Vilken film tycker du är den bästa någonsin?

- Källsorterar du? (Haha, jag har brist på fantasi)

- Tycker du fortfarande om Dooleys? ;)



Även fast jag följer bloggen dagligen så förvånas jag över Williams framsteg, tänk att han REDAN står!? :D

2009-02-20 @ 00:53:47
Postat av: Karoline

Tack för din kommentar ! Så skönt att höra ifrån andra.

Svärmor vill att jag ska köpa mig en dagbok och leva kvar på hennes tid! Allt är ju så pinsamt enligt henne. Tur att Oliver har en Mormor iaf för Farmor sa ju upp kontakten pga. detta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback