I L M L



I Love My Life!

Ikväll hittade jag igen våran gamla mp3 spelare och anslöt den till datorn, massa massa gamla godingar dök upp och har nu spelats under kvällen här hemma. Det är verkligen kärlek för M I G. Alla som känner mig vet vilken musiknörd jag har varit. Robert brukar skratta åt mig, jag kan verkligen alla låtar (okej nästan) spelar liksom ingen roll vad det är för gammal hit eller eländig countrytjaffs liksom.
Och visst jätte många när dom hör en låt accosierar det till en person eller händelse. Men jag minns verkligen allt i minsta detalj när jag hörde en viss låt första gången, eller hur saker och ting luktade när just DEN låten spelades.
Ah ni förstår vad jag menar, babbel babbel babbel =]

Men som sagt så accosierar jag jätte många låtar på denna mp3 till tiden då vi fortfarande bodde i Gävle men hade lille hjärtat William i magen. Minns resorna mellan Gävle-Sundsvall (varje helg) och jag minns att jag för varje vecka åkte hem till Sundsvall att magen växte och jag minns speciellt en gång i bilen.
Det var riktigt mörkt ute, riktigt kallt och snöoväder, då spelade Gavin DeGraw - More Than Anyone.
William hade precis börjat göra sig hörd i magen utav sparkar. Jag satt och blundade, med ena handen på magen och andra handen i en godispåse! NJÖT!

Laleh - Hide Away
Men jag minns också ensamheten jag kände i Gävle när jag hör dom här låtarna i dag. Minns hur långa dagarna var, hur lost jag kände mig i en stad där jag inte kände någon. Jag minns hur jag kunde vandra omkring på gatorna där och verkligen känna hur tårarna brände i mina ögon. USCH..




Ikväll testar vi något nytt här hemma. William har ju sovit på golvet den senaste tiden *skrattar*
Alltså inte PÅ golvet, men på en storstoooor bäddmaddras gosigt bäddad på golvet. Har liksom varit så lätt att krypa ner brevid honom på natten då han vaknat och velat ha mat eller liknande. Men nu sitter vysschan lull tassarna på plats på spjälsängen, Så inatt ska vi inviga den. Han har faktiskt ALDRIG sovit i SIN spälsäng förut.
Första 4 månaderna sov han i våran säng, sen sov han i vagndelen som stor i spälsängen *skrattar* =]
HOPPAS denna natt blir lugn. Inte bara VI som blir trött av att han sover dåligt, Han blir jätte lätt grinig och fort trött då han vaknat..Lillahjärtat vårat!

Nu hör jag hur han somnat där uppe! *LYCKAT* =]



Idag var Carro, Vince och Levis här. Toppen Skoj!! Dom var sötare i verkligheten, men det visste jag ju redan iofs.
Det är såå roligt att se hur William reagerar på andra barn! BARA positivt!! Så Skoj!! Detta får vi göra om!! =]




Kommentarer
Postat av: Caroline

Vi glömde ju knäppa kort på pojkarna tillsammans :D

Postat av: R

Ja herre guuuud vad musik påminner en på gott och ont!!!!



KRAM

2009-02-11 @ 20:54:01
URL: http://rikke84.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jaha! :D Dom vill jag se :)

Tack själv.. nu måste jag "snart" sova ;)

2009-02-11 @ 22:05:07
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Ja jag vart lite sur, men det verkar inte bli några fler otrevliga inlägg. Jo allt är bra med mig, själv då? Hoppas det gick bra med lilleman inatt:) Väntar spänt på ett nytt inlägg! Hade bra. Kram kram

2009-02-12 @ 08:39:46
URL: http://idamaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback