Stolt mamma!



Nu är William hemma och livet kan fortsätta som vanligt ;)
Men jag måste få säga att jag är så stolt över William, han är, precis som alla säger, så lätt att ha att göra med.
Det är liksom aldrig några problem. Mamma hade sövt honom igårkväll runt 20:00 och han somnade på en gång.
Sen vaknade han runt 00 och ville ha lite välling,somnade om på en gång och började röra sig lite runt 05 men fortsatte sova till 06:30! Kan man vara mer nöjd?? Inge skrik eller gnäll! Han är fantastisk! Och det känns så skönt att det går så bra, att veta att man kan lämna bort honom nångång utan problem.

Jag tror att barn mår bra av att sova borta, testa nytt och umgås med mormor/farmor mfl. Jag tror att barn som bara är hemma med mamma o pappa och som aldrig får lära sig att vara med andra får det svårare längre fram med t ex inskolning på dagis m.m Givetvis är allt inidivuellt! Och det finns nog egentligen inget rätt eller fel.
Detta funkar jätte bra för oss och det glädjer mig verkligen!

William har ju börjat vägra välling på kvällar och mornar, men äter fortfarande en flaska på natten. Så nu har vi börjat införa gröt på morgon och Nattgröt på kvällen. Och det verkar funka väldigt bra! MEN jag hade hoppats på välling lite längre, så vi ska fortfarande testa lite då och då och se om han tar det, barn är ju som dom är, ibland kan dom helt enkelt få för sig massa hyss ;o)




Läste att ni vill veta och se lite mer om hur vi bor i vårat hus, och det ska jag absolut bli bättre på, ska knäppa lite kort och berätta lite mer, bla om nya renoveringprojekt som vi siktar in oss på lite smått.
Sen ska ni även få höra "berättelsen om oss" =] Mig och R dvs!

Jätte kul att ni skriver, MER SÅNT =]





Ps Ni vet väl att ni är BÄST! Ds



hihi!

Kommentarer
Postat av: karla

jag håller med om astt dom ska få sova borta helt rätt! Theodore har också sovit borta o allt funkar ju hur bra som helst=) man måste ju få lite tid till sig själv och då kan det vara bra att man har folk som bryr sig om och kan passa dom små liverna =)

kram påer

Postat av: Jossan

Jag håller absolut med, Pontus var ganska liten när han sov borta första gången och det har aldrig varit några problem, faktiskt så är det nästan så att han sover bättre hos mormor än vad han gör hemma =)



Lily däremot kommer nog att få vänta ett bra tag innan hon får sova borta, hon har sin "lilla åkomma" och jag skulle aldrig stå ut om det var så att hon var tvungen att fara på sjukhuset och jag inte var med, så hon får nog vänta till efter operationen och allt är som det ska innan jag törs lämna bort henne =)



Av någon anledning blev jag mesigare med andra barnen =P

2009-02-05 @ 15:53:24
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja det är så häftigt att precis allt är så olika..

Med P hade jag världens underbaraste graviditet och längtade efter att bli gravid igen, men det tog ju ett bra tag och när vi väl vart gravida igen så var det det värsta jag varit med om, smärta och krämpor från dag 1...



Och även fast barnen är av samma skrot och korn, ser precis likadana ut är dom såå olika..



Det är häftigt det här med barn =)

2009-02-05 @ 15:59:45
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback