En helt ny kille!


Puh!

Vilka dagar alltså. Detta har nog varit bland det roligaste jag varit med om i hela mitt liv. Vi har haft det så otroligt bra på vår mini semester. Det har ätits gott och vi har verkligen tagit pulsen på Stockholm. Vi bodde på ett otroligt fin hotell, kan verkligen rekomendera det till er barnfamiljer men även ni andra. Clarion hotel på Ringvägen.

På Måndag när vi kom fram bestämde vi genast träff med Tessan & Ted. Vi tog en fika och vi pratade nog mest om barn om jag ska vara ärlig, kanske inte så konstigt då hon aldrig träffat William och hon själv bär på en liten kotte i magen. Det var jätte mysigt att träffa henne men vi ses snart igen då hon är i Sundsvall då William fyller 1 år. Längtar!
Syster Malin mötte även upp oss på den fikan och William fick en tidig födelsedagspresent som hans mamma tackar o bockar för ;o) En Blå fint Piké långärmad från Gant. Tack o Bock!! Och ett par söta strumpor från allas våran Polarn o Pyret.

På Tisdag stod Skansen och Gröna Lund på schemat. Vi tog färjan över runt 11:30 och spenderade HELA dagen där och kom nog inte hem till hotellet förrän 19 på kvällen. William var i sitt "esse" och lekte rövare med allt o alla. Han klappa djur och skrek "hiiiiiiiiiiiiiiiiij" till dom allihopa, hur hemsk dom än såg ut! vid 15 däckade han i vagnen och sov sig eftermiddagstur trots allt liv och stoj inne på Gröna lund. Jag är mäkta imponerad av min son efter denna resa. Han är verkligen inte den som klagar eller gör liv av sig. Han finner sig i det mesta, om det så är att äta grötpuré ur burk eller sova i en resesäng på toaletten på hotellrummet=) (det sistnämnda var enda utvägen då jag och R inte ville sova kl 20:oo som William, utan vi ville se på tv..då fick det bli lösningen) =)

Resan dit och hem gick också oförskämt bra. Hade ställt in mig på en helvetes resa med en 1 åring. Men även där chocka han oss och var en liten prins som lekte med sina leksaker och somnade sött när han blev trött.
Mammas stora prins.

Som rubriker lyder så är William en helt annan kille än vad han var för 3 veckor sedan, han försöker verkligen komunicera med oss nu. Försöka firbrilt hitta ord för allt o alla och vill visa och allt han lär sig. Han är så mysig min (snart) 1 åring!




Idag har vi också hunnit med en hel del. Förmiddagen spenderades på Tranviken och William är återigen mer vild än tam när det handlar om vatten. Han badar tills läpparna blir blå! Och tar man honom ur poolen så skriker han för kung och fosterland, han förstår inte att man måste mysa sig varm i mammas famn då och då ;)

Efter tranviken, medans W tog sin eftermiddagsnap så tog jag tag i det här med altanen. Så nu har jag grundmålat HELA altanen. Puh! Jag är helt slut!! Hur ska jag orka med en omgång till med färg? jaja..


Mina hjärtan är ute på en kvällsprommis i solen och jag bara slappar några minuter.
När sonen sover ska mamma o pappa se på film är det tänkt. Vi har hyrt "The Wrestler"
Någon som sett den?!


Måste också få gratta M-T & Benny till deras lille Mille!!!
Och Anna & Daniel som fått sin efterlängtade son, Elis!

GRATTIS OCH NJUT! =)







Kommentarer
Postat av: mia

Såg the wrestler igår faktiskt, å den var helt okej fast efter alla skriverier hade man väntat sej mera liksom.. men klart sevärd! :) ha en trevlig kväll!

Postat av: petra

vart finns det där nackstödet att köpa? såg jätte bra ut vid längre resor. Stor han har blivit William. Kram

2009-07-18 @ 08:06:21
URL: http://petratyra.blogg.se/
Postat av: Jennie

så ni har varit i Sthlm medans vi var uppe i Sundsvall och Hudik :)



Visst är det härligt med minisemester ?



2009-07-21 @ 19:39:41
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback