Om William.

Jag är alldeles för dålig att skriva ner när William lär sig nya saker. När han föddes fick jag en otroligt fin barnbok, där man just ska skriva sånna saker. Ibland får jag lite panik över mig själv, för att jag inte lägger större värde på sånt. Tänk om jag om ca 10 år sitter och funderar "...När lärde han sig stå upp själv? eller, ...När fick han första tanden?"
Bad bad bad. Så nu när jag ändå sitter här vid datorn tänkte jag plita ner några saker William kan/gör själv nu.


Han har slutat "åla" sig fram, och kryper äntligen ordentligt, det tog sin lilla tid att förstå att det var mycket skönare att krypa på knäna och nu slipper han alla blåmärken som han fick på underarmarna.

Han har 2 riktigt tjusiga tänder nere. Dom uppe är påväg just nu.

Han har fått en riktigt charmig persolighet. Han bestämmer gärna själv hur saker och ting ska vara, vilken mat det ska vara osv osv osv... ;)

Han har rest sig upp för länge sedan, och nu går han längs bord/soffa,fotölj,väggar,stolar. Ja ni förstår, han klättrar nästan på väggarna! Dröjer inte många veckor innan han går om jag får gissa.

Han älskar att läsa bok. Han kan sitta längeeee och peka och fnissa, för fnissar gör han nu, inte bara sånt där vanligt barnskratt som är underbart, utan han fnissar verkligen nu också. L O V E

Han kliver i sin egna badbalja då det är dags att bada, och kryper ur när han tycker det är färdigbadat.

Han kan säga Hej. Det gör han alltid när någon kommer, eller när han ser på tv, eller när alba kommer in i rummet, men det låter mer "hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjj" och sen vinkar han ordentligt, när man säger "hej" eller "hejdå"

Han härmar Pappa Robban med tvdosan. När R har bytt kanal, då tar William upp tvdosan och pekar den mot tvn och trycker. Hahhaa! Smarta unge!




Mer kommer jag inte på.

=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback