En snabb "William update"


Först vill jag säga, Tack för alla fina kommentarer och "KryapådigWilliam"!! Dom värmer oerhört!

Lillprinsen blir sakta men säkert bättre. Kvällen igår var TUNG och KÄMPIG. När vi kom hem från sjukhuset mådde han bättre, helt klart. Men han var fortfarande väldigt trött, inte konstigt! Sen på eftermiddagen började den "vanliga" magsjukan, dvs bajsfontäner! Tror vi bytte 25 blöjor på 2 timmar i gårkväll..Men hellre det än att spy. Fick rådet av sjukvårdsupplysningen att, hur mycket dom än bajsar, så TAR kroppen faktiskt UPP näring då det passerar magen och majsäcken, en annan sak om dom spyr (som han gjorde dygnen före..) Så natten var kämpig men efter 03 somnade han och sov ända till 07 UTAN att bajsa!

Idag har det kommit en ordentlig spya och några blöjbyten, men bajset börjar bli fastare och kräkningen var nog mer MITT fel än hans kropps. Nu ger vi han sakta några skedar gröt och blåbärspure+vätskeersättning (som han för övrigt älskar) + morotsjuice! Små små portioner åt gången och nu verkar (pepparpeppar) allt stanna i lillkroppen!

Puuuuh!!! Vilka dygn alltså! Känner sig nästan bakfull pga tröttheten som infinner sig i kroppen nu. Men man har alltid lite extra att ge, speciellt vid sånna här tillfällen, men jag måste erkänna, det har varit RIKTIGT tung och jag har gråtit massor!! =[

ikväll ska vi faktiskt åka till min Mamma o Pappa, jag o William. Robert ska bort med jobbet 2 dagar och helt ärligt, jag klarar inte detta själv! Och min mamma är ledig nu 2 dagar, så då passar vi på att sova där så får vi båda lite "passupp"


Nu ska jag slänga igång några hundra tvättmaskiner och byta sängkläder ÄNNU en gång...

Hoppas ni har det mer bajs-spy-FRITT! =)


Och hoppas även på ett roligare inlägg nästa gång! *Fniss*



Tjopp!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad skönt att han mår bättre nu! Huuua får tårar i ögonen när man ser William på bilderna :(

Pappa Joel fick magsjuka förra veckan så då tog jag Oliver direkt till mina föräldrar i 3 dygn så han kanske kunde slippa bli sjuk. Och han är fortfarande frisk så, peppar ,peppar.

Kram på er och krya på dig William.

2009-03-02 @ 18:19:48
Postat av: jessica

Vad skönt att han börjar bli bättre=)kram

Postat av: Frida

Härligt att höra att det är på bättringsvägen med lillkillen! =) Kram på er!!

2009-03-03 @ 23:17:06
URL: http://fridalindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback