Första inskolningsdagen.


I morse var det riktigt pirrpirr i magen, inför Williams dagis premiär!
Vi skulle vara där mellan 09:30-11:00. Låter kanske fjuttigt, men det är många nya människor och intryck för en liten människa! Det är William och 3 andra barn som skolas in samtidigt, och dom är lika gamla alla 4. =]
Det gick jätte bra, efter ca 45 minuter var dom varma i kläderna och "dampade" loss tillsammans, och efter det, Fruktstund!

När vi kom hem slocknade far och son, medans jag hade en tid på Sjukhuset kl 13. Var hemma strax efter 14 och då var det min tur att vila. Jag orkar knappt en hel dag, utan en liten vila. Efter det har vi städat HELA huset (dvs 3 våningar..)inför visningen i morgon. Kommer mycket folk!

I morgon ska vi (jag och William) på dagis samma tid, men på Fredag ska vi va där 07:45 och äta frukost med hela gänget! Ni som har barn på dagis, hur ser ERA barns dagar ut där? Tider för mat och sovtid? =]


Jag har märkt en förändring hos William dom sista veckorna och framförallt dom sista dagarna. Han VILL lära sig så mycket just nu. Han kollar mycket i böcker, pekar och repeterar efter oss och man verkligen ser hur han TÄNKER och LAGRAR i huvudet! :) Coolt hur mycket dom faktiskt SKA lära sig närmsta tiden!

Mammas älskling, du gör mitt hjärta så varmt.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Våra barn går 9-14 tis-tors på deras dagis eftersom att jag är hemma får dem ju bara vara där 15h/v och då är det ju bara lunch som erbjuds, den serveras runt 11:30...



Dagarna börjar 9 med att alla avdelningar går ut oavsett väder(ja vid -25 kanske dem är inne =P)

11 plockar dem ihop och går in för samling..

11:30 lunch

12 sover de barn som ska sova, resten leker inne..

14 mellis och då hämtar jag hem mina små...



Efter mellis brukar dom gå ut igen om det är bra väder...

Postat av: anneli o embla

hej anna! va kul att han börjat dagis nu:)

embla går 9-14 tis-tors på hennes dagis. eftersom jag är hemma är de ju 15h/v men jobbar jag så blir de ju annat..



Jag lämnar embla vid 9 då är de fri lek inne/ute beroende på hur många barn o personal de är.



11.00 är de lunch

11.30 är de sovdax

13.30-14.00 är det mellis

14.00 hämtar jag tösen o då vill hon ju ALDRIG hem:) hon vill va kvar o leka hon haha!!



ja visst är de kul allt dom lär sig o de nu:) embla är likadan hon härmar oss o kollar i böcker mm.



ha de fint!

kram

2009-11-18 @ 20:49:39
URL: http://annelajzan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback