Fredagsmys.



Åh, vilka dygn. Nog för att min son är världens goaste finaste och mysigaste kille, så blir man trött och slut av att sköta allt själv några dygn. Som en räddande ängel kom Robban hem i eftermiddags, och vi var såå glada av att se honom! =)

Idag har vi varit på Dragborgen jag & William. Där var också Tina&Tea,Sofia&Melwin,Natalie&Vilma och Sandra&Ludde. Fullt ös med andra ord! Blir mer o mer spring för varje gång man är där. Nu nöjer sig ju inte William med att klättra lite i bäbisborgen. Nää nu ska vi ut på äventyr! ;o)

Jo idag åkte vi till Bergsåker för jag skulle ta vaccinet mot svinis. Men då sa dom att det var SLUT. What?!
Hur går det ihop? Allmänheten skulle börja ta vaccinet till veckan medans vi som är "högprioriterad" dvs sjuka,gamla och gravida skulle få dom första doserna. Riktigt illa tycket jag. Visst, JAG klarar mig några veckor, absolut. Men dom äldre? Eller som riktigt sjuka? Då tycker jag faktiskt dom som faktiskt skulle vänta tills nästa vecka, skulle ha gjort det.

Och jag orkar verkligen inte läsa en enda till blogg där det står "åååh vaccinet är farligt, vad är det i det?"
Herrejävlargud. VAD är det i vaccinet ni ger till era små barn? Vet ni vilka besprutningsmedel som används till bananerna och äpplena ni äter? Och alla Multiresistenta bakterier i allt kött?
Man kan helt enkelt inte veta allt säkert som privatperson. Men man måste väl för fan lita på läkarna och forskarna.

Visste ni föresten att det finns mängder av stora organisationer i USA som är helt emot vaccin som ges till våra spädbarn?!? Dem har tydligen i vissa fall lett till Autism.
Ska ni sluta vaccinera era barn nu?


Nä nu låter jag arg. Är bara äckligt trött och less på detta snacket.
Trevlig helg alla kära läsare! =]



Kommentarer
Postat av: madde

förstår hur du tänker!!=) MEN tidigare influensor har jag INTE ens tänkt på eller brytt mig om, men JUST denna influensa och vaccinet har de vart så mkt skriverier om så man bli ju lite smått tokig!!:(

jag är fortfarande velig som många andra! De finns ju folk från vården/läkare som har valt att inte ta det, jag undrar varför!=)

fasst å andra sidan tar man det så slipper man gå orolig över att få nån influensa!=)

Postat av: Nina

våran bvc-sköterska sa en bra sak angående vaccineringen. Alla föräldrar med småbarn borde vaccinera sig för sina barns skull så dom inte smittar dom.

2009-10-16 @ 20:25:09
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: madde

joo sant de du skriver!! men tycker fortfarande de är för lite info om vaccinet,och de är för lite testat. finns ju läkare som inte vill vacinera sig..dom om nån borde ju göra det...varför inte lixom!

dom flesta jag pratat me ska inte vaccinera sig..men jag velar fram å tillbaka! är ju inte ute bland folkmassor hela dagrna, men bara för de så behöver jag ju inte slippa influensan!

och om jag tar de är ded ju för lillans skull! MEN hon kan lika gärna bli smittad vart som hellst, den är ju luftburen så:/

får se hur vi gör här hemma!

2009-10-16 @ 20:33:13
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: karla

man ska gå på de man själv vill inte lyssna så mycket på läkarna osv! många av dom ska inte ens ta vaccinet! så då blir man ju fundersam själv hur man ska göra.. jaja inte lätt inte ;)

2009-10-16 @ 23:10:21
URL: http://´www.karlitalatina.blogg.se/
Postat av: kikki

bra skrivet =) det hade knappast blivit massvaccinering om det vore farligt med en massa biverkningar..det här vaccinet är knappast farligare än något annat :)

2009-10-17 @ 09:14:25
URL: http://kikkiiii.blogg.se/
Postat av: petra

håller helt med dig anna! vi ska vaccinera oss, just fö at tyra är i riskgruppen då hon har astma. Så det känns ine som at jag skulle tveka alls, och också för att jag jobbar på SJUKHUSET där det finns alla möjliga bakterier.... ha en bra dag, fin magen är ;)

2009-10-17 @ 12:40:33
URL: http://petratyra.blogg.se/
Postat av: Camilla

Bara som ett svar till vissa kommentarer i kommentarsfältet, anledningen till att det överhuvudtaget finns vissa som väljer att inte göra det är för att vaccinet är väldigt nytt och därmed är bieffekterna inte kända. Och det är därför det finns människor som inte vill ta vaccinet. Att det blivit massvaccinering är för att Aftonbladet eldat folk i arslet precis som vanligt och gjort alla hysteriska. Varför är alla människor heeelt hysteriska över just en enda sjukdom när det finns miljoner sjukdomar att vara rädd eller räddare för? Men hur rädd man är och om man vaccinerar sig är upp till var och en. Håll bara uppsikt för det är nu som rapporterna om bieffekterna kommer in och det är ingen som vet hur vaccinet kan påverka någon i det långa loppet som man däremot vet med äldre vacciner. Men hur man än gör är det en chansning, chansar man inte kanske man får svininfluensan, chansar man kanske man får nåt annat fel. Ingen vet.

2009-10-17 @ 13:07:19
URL: http://camillafranzen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Foster och spädbarn kan få kroniska skador av etylkvicksilvret i vaccinet. Gravida avråds från att äta fisk från Östersjön pga. att kvicksilvret kan orsaka fosterskador, men nu ska vi helt plötsligt spruta kvicksilver rätt in i blodet. Läs mer på denna länk:

http://www.amalgamskadefonden.se/news.asp?id_News=111&ref=4

En nyligen utförd studie avslöjar att små mängder av tiomersal i vacciner har ett samband med patologiska förändringar av hjärnan som återfinns i autistiska tillstånd:

http://www.epochtimes.se/articles/2009/08/05/17598.html

Allvarliga biverkningar står att läsa om i Pandemrix bipacksedel. Utifrån bipacksedeln är det lätt att räkna ut att om hela svenska folket vaccinerar sig kan det leda till att ca 900 personer blir förlamade. Se produktresumén: http://www.lakemedelsverket.se/upload/pandemrix.pdf

2009-10-17 @ 13:26:56
Postat av: Anna L

Anonym: härmed DUMFÖRKLARAR jag dig. Du måste vara den dummaste människa som går i ett par skor. OM du har pratat med en sakkunnig ang detta så skulle du veta att dosen för kviksilver i denna vaccination är MINDRE än vad som finnsi vanlig östersjöfisk. SOM DU/Jag och alla andra någon gång ätit. Och samma sak med vaccin vi fick som små.



SLUTA SKRÄM UPP FOLK SOM DU HÅLLER PÅ.

Och för faaaaaaan sluta forska SJÄLV på nätet. TALA MED SAKKUNNIGA OM FRÅGAN!!!!

2009-10-17 @ 15:45:26
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

anonym!!!! hon fick för mycket vaccin. se hennes biverkningar. Sprutan ska tagas av alla!!!!

2009-10-21 @ 01:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback