2 veckor!



Nu är våran prinsessa 2 veckor gammal! Tänk vad tiden går fort. Hon har lagt på sig ordentligt med hull och är riktig go om kinderna! Jag börjar även se lite mönster i hennes vardag nu. Vet ungefär (kvällstid) när hon vill äta. På dagarna äter hon mest hela tiden känns det som. Eftersom hon är jätIte dålig på napp så småäter hon massor..Hon känns lite för liten för att vänja av det. Jag väntar ett tag till. Vill hon ha närhet och småäta då får hon det!

William då? Han mår bra! Älskar sin syster och ska pussa. Men däremot har jag märkt att han lättare  blir uttråkad nu. Varför vet jag inte? Han testar lite gränser och så, men det är klart att det måste komma en "reaktion", annat vore konstigt! Idag ska han på fotboll med sin pappi. Grabbdag! ;)

Line sitter just nu i sin gunga och har nyss somnat. Den är helt fantastisk! Eftersom lillfröken vägrar sussa när man lägger ned henne så funkar detta perfekt som avlastning för mina armar! Och då har jag armarna över till lilleman lite oftare också, och det gillas! :)


Idag var det tänkt att barnens farmor o farfar skulle komma hem från Barcelona också. Men dom verkar fast där nere? Inga flyg går och dom vet inte när eller hur dom kommer hem! :S  Vilken jäkla situation!!


Nä nu ska jag ta en kopp kaffe och sen äre matdags för lillfröken!
Hoppas ni har en fin helg! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Anna och Grattis till lill tjejen!



Hoppas att allt är bra med er, trots detta snö oväder. Tönkte bara säga att Min lilla Freja tar inte nappen alls. Vi försöker och försöker men hon bara spottar ut den. Kan du nåt knep att få henne att ta nappen?=)



Ha en bra helg!

Maria

2010-04-17 @ 09:56:32
Postat av: Anna Lindström

Hej Maria!

Tack så mycket! :)



Ett knep kan vara att lirka lite med nappen,liksom dra den fram och tillbaka i munnen som om det skulle vara dags för "mat". Line suger då tag i nappen, men sen efter en stund tjöjs hon och den ploppar ut.. Jag har testat 5-6 olika typer av nappar nu och Nuk´s funkar bäst! Testa den! :)

Postat av: Jossan

Willekilles beteende kan även ha med åldern att göra, vår lillfia som är lika gammal har blivit näst intill ett monster den senaste tiden!

Hon testar gränser precis hela tiden och blir förbannad då hon inte får den reaktionen hon önskar, allt ska ske efter hennes regler hela tiden..

Så det är bara att hälsa trotsåldern välkommen, om si så där 16år börjar det nog att avta ;)

2010-04-17 @ 17:54:13
URL: http://jossanwilhelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback