Back to reality


Ja nu är det dax för vardagen att återkomma. Det känns både trist och skönt på samma gång.
Vi har levt i våran familjbubbla nu i 7 veckor, haft hjälp av varandra att se efter våra 2 kids ;)
MEN William behöver komma tillbaka till dagis och lite mer rutiner (fast vi har faktiskt varit riktigt duktig med att hålla rutiner, till o med när vi var utomlands..) Men det märks att han behöver och VILL ha lite mer stimulans. Vi var upp och hälsade på dagis i Torsdags och vi fick nästan inte med honom hem efter det. ;)
Så han börjar på Tisdag igen och kommer gå 25timmar i veckan dvs Tis,Ons och Torsdag 8-16.

Och min robbie börjar jobba i morgon. Han har lite svarta änglar nu inför det, men bara han sätter igång så är man inne i det igen, och den här gången har han massa roligt att se fram emot. Han ska bla gå en chefsutbilning nu i September och sen i Januari är det faktiskt hans tur att gå på pappaledighet. :) Det längtar han massor till!
Jag ska börja plugga då. Sköööönt!

Ska träffa studievägledaren nu på Tisdag och göra iordning och planera allt så jag har ansökningen färdig tills Oktober då den ska in. :) Så inom några år är jag (förhoppningsvis) färdigutbildad Barnmorska.


Mer då?
Line växer o växer, hon vill mest sitta eller stå nu. Att ligga raklång på en filt är inte alls kul tycker hon. BARA när brorsan busar med henne såklart! Hon har börjat äta smakisar men ÄN gillar hon det INTE, men det är bara att fortsätta ;) Jag rensade hennes garderob igår och fick bära upp ett X antal kassar med kläder på vinden. Och nu har hon stl 62-68.  Vi har precis bytt från Ligg till sittdel på vagnen, DET gillas! Nu kan hon vara i vagnen hur länge som helst utan att få en skrikanfall! Man vill väl SE världen mamma ;)

Mjaaaa...
Mycket mer än så har jag inte att berätta.
I morgon ska jag o barnen spendera dagen hos min M&P. Mamma har sin lediga dag och hon saknar sina gogrisar!:)



Natti!

Avslutar med denna gamla godingen, Fy så jag kan sakna den preggomagen.


Kommentarer
Postat av: Jessica Bergström

Hej! Läste att Wille ska gå 25h/vecka på dagis. Axel får bara gå 15h/vecka då jag är mamma ledig? Är det annorludna "regler" i stan? Ha en bra dag!

Postat av: Nikita

gud så roligt att bli barnmorska :D blir säkert spännande att plugga till!!

2010-08-23 @ 20:05:20
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Magda

Hej Anna!

Är det till syrra du ska läsa? :) Det gör jag och jag trivs superbra, är precis klar med första terminen och går med spänning in i termin två nu! Du kanske behöver nå böcker, har ju massor från termin 1... :)

Brukar läsa lite här då och då och vilka underbart fina barn du har och stort grattis till frieriet!! :D Sedan har jag ju alltid tyckt att du är superfin!

Kram Magda!

2010-08-25 @ 17:55:50
URL: http://www.magge.nu
Postat av: KIKKI

åh vad roligt med barnmorska :D jag ska plugga sjuksköterska till våren, eller ja i januari börjar man ju, men jag vet inte alls i vilket område jag vill jobba inom sen, men det känner man nog med tiden :)

2010-08-25 @ 18:39:20
URL: http://kikkiiii.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback