Ingen tid över



Jag måste då få säga att livet som flerbarns förälder aldrig tillåter en att ha tråkigt!
Det händer nånting hela tiden! Dagarna susar förbi och det är ett ständigt pusslande med tider, men jag älskar det! Detta passar mig perfekt, inte en lugn stund och finns verkligen inte tid till att "bara sitta ner och ha tråkigt".

Natten i natt var bökig, Line kom aldrig till ro eftersom hon är helt igenbommad i snoken. Och jag fick förklarat för mig igår hos doktorn att så här små bebisar inte KAN andas genom munnen, den tekniken har dom inte funnit än. Så när dom blir så här tjock i näsan så kan dom få lite panikkänsla när dom äter eller har napp, eftersom dom känner sig kvävda.. Uffa! MEN, sa doktorn, dom KAN inte kvävas. Puh! :)

Men efter att Wille och Robban for vid 8 så lyckades tillslut lillfia somna och jag likaså. Sen var det bara att kasta sig upp och slänga på sig myskläderna för en rask prommis till Skönsberg där vägning och mätning stod på schemat. Och JO, hon fortsätter såklart att öka men nog har det lugnat ned sig liiiiite iaf. Men min lilla tjej är inte så liten längre, eller jo,kort och tjock! ;)



2010-04-02 3266gram  49cm

2010-04-12 3690gram  50cm

2010-04-21 4175gram 50cm

2010-04-26 4430gram 51cm

2010-05-05 4670gram 51cm



Sen på eftermiddagen gjorde vi faktiskt inget speciellt. Vi gick och la oss en stund till, då varken Line eller jag kände oss speciellt pigga. Sen blev det till att skynda in i duschen samtidigt som maten stod på spisen så jag skulle hinna fixa mig/oss innan Robban kom hem. För sen var det bara att kasta oss i bilen, hämta Wille på dagen och dumpa av mig och Line på sjukhuset. Puuuh!

Ikväll lekte jag och Wille med hans klossar och nu sussar han gott i sin bilsäng.
NU är det kvällar och jag är HELT slut. :)
I morgon är en ny dag och den innebär kliva upp tidigt med båda barnen och få i lillkillen frukost och rena kläder, sen en rask prommis upp på dagis och sen hem och ha tvättstugan hela långa dagen.

Thats my life. :)




Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Anna! det är så roligt att följa din vardag med din familj. Som jag förstår det så går du på KBT? Det skulle vara jätte intressant om du kunde berätta lite mer om det och hur du tycker att det är? Lite allmänt om det helt enkelt. Tack för att jag/vi får följa din vardag. Ta hand om dig och familjen.

2010-05-05 @ 22:29:24
Postat av: Ida

Har du ingen snorfrida du kan använda?

2010-05-05 @ 23:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback