Long loving Friday!


Jävlar vad denna dag har känts lååång.
Klev upp i morse och sambon och blivande maken hade gjort kaffe i mig, tack älskade du.
Sen var det bus på hög nivå. Förresten, Line sov hela natten i natt, till halv 6 sen fick hon välling och somnade om och sov till 8. *stor applåd*

klockan 10 befann vi oss på Kyrkis, vilket jag aldrig varit på med 2 barn. Det gick ju toppen!
Sambon ställde upp och skjutsa o hämta eftersom våran syskonvagn varit trasig. Jessica,Leo och Liam kom dit också. Det var jättetrevligt, Dom äldre barnen lekte som tusan och våra små skötte sig riktigt bra dom med. Sen vart det en mysig "sångstund" och efter det vart det korv med bröd som kyrkis bjöd på.
Detta gör vi om nästa fredag. Vilka följer med??

Vi kom hem strax efter 12 och barnen somnade rätt fort. Och sov ca 1½timme. Sen kastade jag det äldsta barnet i badkaret vilket han har börjat älska igen. Tack gud för det! Har varit en piiiina att göra honom ren de senaste 2 månaderna! Haha.

Sen kom robban hem som en räddande ängel. Mitt huvud höll på spricka (är ruskigt förkyld och är allmänt hängig..) och tog med sig kidsen ut en stund. Jag kastade i mig alvedon och la mig och tog en powernap på 30 minuter. Vilket gjorde susen. Vardagen blir såå mycket enklare om man slutar gräla (vilket vi faktiskt sällan gör NU) och i stället ställer upp för varandra och hjälps åt!!

När jag vaknat och dom kommit hem igen så var det vara att få i Line mat (vilket inte heller är lätt dessa dagar då hon håller på få tänder, så flaskan duger bara i bland) sen skulle vi iväg och hämta hem vagnen kl 16. Efter det svischa vi förbi min mammas jobb och hämtade 2 pyjamaser till Line. Efter det spraaang ja in på systemet och var tillbaka i bilen 4 minuter senare, sen svischa vi vidare till skönsberg och jag hämtade ut ett S T O R T paket från H&M på spelerian och sen for vi vidare till BlåHuset och köpte med oss käk  hem.


Pjuuu!!!


Nu sitter jag här och smuttar på ett glas vin.
Barnen sover. Efter många om o men med Wille (jag som nattar...) ikväll tog det återigen 1 timme.
Ni som har barn som är över 2 och uppåt. Har ni haft en liknande period? Jag klagar inte, bara konstaterar att han går utanför sin vanliga mönster. Det är såå olikt honom!

Jo, sen till en sak som får mig att fundera riktigt noga.
Jag har upptäckt, både på sång och kyrkis nu att dom äldre morsorna har en förmåga att med sina blickar och uttalanden vilja förminska oss lite yngre mammor.

Varför?
Jag klankar inte på hur DOM ser ut, hur DOM uppfostrar sina barn?
Okej, dessa morsor klankar inte på oss heller (rent ut sagt) Istället kör dom det fega spelet. Vågar inte vara en rakryggad människa. Utan istället så blänger dom,"Pjufuuu" åt oss om vi ställer en fråga?

VAD ÄR PROBLEMET 40+:are??????
Mår dom dåligt för att dom är i sämre kondis? Har större påsar under ögonen och större arsle??
För om vi ska tala om ärlighet, VI gör ALLA samma JOBB,
Vi är VAKNA på nätterna, VI MATAR barnen var o varannan timme. Vi byter Määäängder med blöjer. Sen allt som  hör barnfamiljer till : Sköta ekonomin, veckohandla,ha tvättstuga,sköta hunden,städa hemma.plocka fixa och städa!

VARFÖR känner dom att dom måste fnysa åt oss?
Ni gör er själv bara MINDRE.




Kommentarer
Postat av: Jossan

Lily som är på dagen 1månad yngre än er Wille har också blivit annorlunda vid nattningen den senaste tiden..

Ligger och låssas grinar och säger att hon vill följa med då man ska gå ut ur rummet...

Men jag hoppas det bara är en sk fas, är ju inge roligt att säga godnatt efter bråk och tjafs även om man vet att hon inte är ledsen på riktigt...

Postat av: Nikita

det där sista du skriver om är något jag funderat på många gånger.. ungefär som om dem skulle vara bättre på nåt vis för att dem är gammmorsor, nääe.. jag tkr som du skriver dom gör sig själv bara mindre!!

bra skrivet!

2010-10-02 @ 19:41:25
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Anna Lindström

Kolla mellan Lines underläpp och haka. Vem är hon lik där:)

2010-10-02 @ 20:12:17
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Maria

Väldigt sant det du skriver om mammor..



Jag tänkte faktiskt gå på kyrkis i fredags. Men jag vart så osäker om det var någonting för så "små" barn. Var det mycket barn som var under 6 månader, eller var det mest för större barn?



Hoppas ni har en bra helg!

2010-10-02 @ 21:37:24
URL: http://marian.devote.se
Postat av: Elin

Jag tror om jag är ärligt att dessa äldre mammor nog funderar "Vad gör den där unga jäntan med 2 barn vid hennes ålder? Inte för att dom tycker sig vara bättre än dej eller för att dom "ser ner" på dig som ung. Utan för att dom tänker nog att ni unga mödrar har 50 år på er att vara mamma, att köpa hus.. att göra alla dom där vuxna sakerna..



Men man har bara ett fåtal år mellan 20-30 att utvecklas som människa och sätta "sitt" liv i framkant.. Resa, plugga.. utmana sig själv you name it. Visst kan man göra detta som äldre, men det kommer aldrig bli samma sak, och det krävs så mycket mer för att det ska bli av. Ingen dömer er unga mödrar, men jag tror dessa människor har mer erfarenhet av livet och tänker på ett annat sätt, än vad ni gör.



Men hur som helst, grattis till 2 fina barn!

PS. jag är äldre o har varken stort arsle eller påsar under ögonen!

2010-10-03 @ 21:43:10
Postat av: Anna Lindström

Elina. Jag köper det du säger, till 80%.

Om ni nu tänker o tycker i känner så är ju bra, MEN det förklarar inte det dåliga och FULA beteendet jag har mött, alltför många ggr. Det var DET jag ville påpeka, inte hur ni lever och levt längre än oss.



Jag tror helt ärligt inte du förstår VART problemet ligger. Det är i dessa äldre mammors A T T I T Y D!

2010-10-03 @ 22:11:24
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback